Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی رفتار انعطاف پذیر و مقاومت لایه روسازی در مواقع استفاده از خاکستر زغال سنگ اصلاح شده با آهک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی رفتار انعطاف پذیر و مقاومت لایه روسازی در مواقع استفاده از خاکستر زغال سنگ اصلاح شده با آهک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials Today: Proceedings
سال انتشار
2020
کد محصول
1014297
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

امروزه شرکت­ های راه سازی در جهت تهیه مصالح با چالش­ های مختلفی روبه ­رو هستند. از یک طرف با کمبود مصالح اولیه ساخت مواجه هستند و از طرف دیگر بحث نحوه مدیریت تولید خاکستر زغال­سنگ از کارخانه­ های حرارتی مربوطه در میان است. اما به هر حال استفاده از خاکستر زغال­سنگ در مقیاس زیاد در ساخت روسازی می­ تواند مشکلات تهیه مصالح را کاهش دهد. در این مقاله سعی شده است تا رفتارهای علمی و مهندسی روسازی در مواقع استفاده از خاکستر زغال­سنگ معمولی و اصلاح­شده با آهک به عنوان ماده اولیه ساخت بررسی شود. پارامترهای مورد بررسی در این تحقیق شامل مقاومت فشاری محدودنشده(UCS)، نسبت باربری کالیفرنیا(CBR) و مدول برجهندگی(MR) می­شود. با توجه به نتایج مشخص شد که افزودن آهک می­تواند خصوصیات UCS ،CBR و MR خاکستر زغال­سنگ را بهبود ببخشد. قابل ذکر است که مقادیر MR به دست آمده در این تحقیق توسط مدل ­های مبتنی بر تنش تحقیق­ های قبلی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته است.

1- مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل کاهش منابع طبیعی، دسترسی به مصالح مرسوم ساخت و ساز با مشکل اساسی مواجه شده است. بخش راه و جاده نیز به عنوان یکی از شاخه­ های اصلی ساخت و ساز، نیاز گسترده ­ای به مصالح طبیعی مثل شن، ماسه و سنگ­دانه شکسته دارد. از طرف دیگر کارخانه ­ها و واحدهای تولیدی با مشکل مدیریت پسماند­های محصولات مواجه هستند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید