Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " مروری بر تحقیقات در زمینه احتراق خود به خودی زغالسنگ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مروری بر تحقیقات در زمینه احتراق خود به خودی زغالسنگ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2020
کد محصول
1014306
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
683 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اکسیداسیون دما پایین زغالسنگ یک منبع گرمایی است که مسئول خود گرمایش و احتراق خود به خودی زغالسنگ است. این پدیده مشکلات زیادی را در صنایع مرتبط با زغالسنگ تحمیل کرده است. تلاش برای درک این پدیده توسط محققان قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. اکسیداسیون زغالسنگ در دماهای پایین مستلزم مصرف اکسیژن و تشکیل محصولات اکسیداسیون گاز و جامد است. این فرآیند عمدتا تحت تأثیر دما، تاریخچه اکسیداسیون زغالسنگ، خواص زغالسنگ، توزیع اندازه ذرات زغالسنگ و غیره است. در این مقاله، درک فعلی از پدیده خود گرمایش و احتراق خود به خودی زغالسنگ همراه با مدل‌های مختلف تجربی و عددی برای پیش‌بینی خصوصیات گرمایش زغالسنگ مورد بحث قرار گرفته است. این مقاله به موقعیت جهانی مطالعات انجام شده توسط دانشگاهیان، موسسات تحقیقاتی و صنایع در مورد احتراق خود به خودی زغال و آتش‌سوزی‌های معادن زغالسنگ متمرکز شده است. در این چارچوب، تکنیک های احتراق خود به خودی به طور کلی برای پیش‌بینی استعداد احتراق خود به خودی زغالسنگ مورد بررسی قرار گرفت. این تکنیک‌ها در کاربرد خود به خوبی مشهور هستند، اما هیچ روش خاصی به عنوان روش استاندارد برای پیش‌بینی استعداد احتراق خود به خودی تبدیل نشده است. برای مشخص کردن برخی مسائل قریب‌الوقوع و دستیابی به درک کامل‌تری از این پدیده، همچنان به مطالعات بیشتری نیاز است.

1-مقدمه

احتراق خود به خودی یکی از مسائل مهم در زنجیره ارزش زغالسنگ است [5-1]. خودگرمایش زغالسنگ هنگامی آغاز می‌شود که میزان اکسیژن هوا برای پشتیبانی از واکنش بین زغالسنگ و اکسیژن کافی باشد. گرمای تولیدشده توسط اکسیداسیون دما پایین زغالسنگ به حد کافی در اثر رسانایی یا همرفت تلف نمی‌شود که این امر موجب افزایش دما در توده زغال می‌شود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید