Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " استفاده از داده‌های برداشت ژئوشیمیایی ناحیه‌ای برای ردیابی نمونه‌های آنومال از طریق ژنهای ژئوشیمیایی: مطالعه موردی ناحیه کانسار تنگستن تیشانلونگ (جنوب چین) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از داده‌های برداشت ژئوشیمیایی ناحیه‌ای برای ردیابی نمونه‌های آنومال از طریق ژنهای ژئوشیمیایی: مطالعه موردی ناحیه کانسار تنگستن تیشانلونگ (جنوب چین)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Geochemical Exploration
سال انتشار
2020
کد محصول
1014323
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

به منظور تعیین و ردیابی آنومالی‌های ژئوشیمیایی در خاک، یک متالوژن تنگستن (W) با توجه به ایده متالوژن طلا (Au) که قبلا تولید شده بود، ساخته شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده برای کانسار تنگستن تیشانلونگ در جنوب شرقی چین از دو نیمرخ هوازده و زیر مجموعه‌ای از داده‌های استخراج شده از یک پایگاه داده بررسی ژئوشیمیایی ناحیه‌ای، مقدار 40% شباهت بین یک متالوژن W و کانسنگ ایده‌آل (تعیین‌شده به عنوان معیاری برای جداکردن نمونه‌های با پتانسیل معدنی W‌) به دست آمد. بر اساس متالوژن‌های W یا Au نمونه، مقدار 70% شباهت نیز به‌عنوان معیار آستانه برای تعیین محل نمونه‌هایی با ژن‌های مشابه نسبت به سنگ‌های مادر یا محصولات هوازدگی آن انتخاب شد. بر اساس داده‌های برداشت ژئوشیمیایی ناحیه‌ای موجود برای منطقه کانسار تنگستن تیشانلونگ، آنومالیهای عنصری منفرد با استفاده از روش «طبقه‌بندی هفت سطحی» تعیین و طبقه‌بندی شدند. آنومالیهای تلفیق شده نیز با استفاده از شباهتها (نسبت به کانسنگ ایده‌آل آنها) در متالوژن‌های W و Au تعیین و طبقه‌بندی شدند. نتایج نشان می‌دهد که مناطق آنومال تعیینشده از نظر مکانی با کانسارهای شناخته‌شده مطابقت دارند و می‌توان از متالوژن‌ها برای ردیابی نمونه‌های خاک کانی‌سازی‌شده استفاده کرد. علاوه بر این، می‌توان محل نمونه‌های کانی‌سازی شده با منبع سنگ ماگمایی (دگرسان شده) را نیز به‌خوبی در ژن‌های ژئوشیمیایی مشخص کرد.

همچنین مشاهده شد که معیار 80 درصد شباهت برای یک لیتوژن (ژن ژئوشیمیایی بر مبنای دنباله‌ای از یازده عنصر نامتحرک) که مشابه متالوژن، امکان مقایسه نمونه‌ها را با یک سنگ مادر خاص و محصولات قدیمی آن فراهم می‌کند، در مورد سنگهای رسوبی (حتی اگر دگرگون شده باشد) به دلیل ناهمگنی ژئوشیمیایی مربوطه، معیاری سختگیرانه و انعطاف‌ناپذیر است.

1-مقدمه

پروژه ملی ژئوشیمی ناحیه‌ای‌- شناسایی (RGNR) در چین از سال 1979 اجرا می شود و بیش از 7 میلیون کیلومتر مربع از سطح زمین چین را پوشش داده است (گونگ و همکاران ، 2013 ؛ شیانگ و همکاران ، 2018). در پروژه RGNR‌، رسوبات آبراهه ای ماده اصلی نمونه برداری است که در شبکه مرجع از سلولهای مربع شکل هر کدام با مساحت متوسط ​​1 کیلومتر مربع، جمع آوری شده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید