Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " راه حلی برای مسائل رسانایی گرمایی معکوس با استفاده از تجزیه مقادیر منفرد و کاهش مدل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
راه حلی برای مسائل رسانایی گرمایی معکوس با استفاده از تجزیه مقادیر منفرد و کاهش مدل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2002
کد محصول
1014470
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، یک روش جدید و ساده برای حل مسائل رسانایی گرمایی معکوس خطی با استفاده از داده­ های دمایی حاوی نویز بالا ارائه می­شود. در این روش، فرایند تجزیه مقادیر منفرد به صورت مستقیم بر شکل ماتریسی اصل دوهامل اعمال می­شود. تفسیر فیزیکی این روش، از طریق بحث و بررسی دامنه فرکانس تجزیه، ارائه می­گردد. بر این اساس، سطرها ستون­هایی که مرتبط به مقادیر تکین کوچک هستند و در واقع مرتبط با فرکانس­هایی هستند که نسبت سیگنال به نویز آنها کوچک است، از ماتریس تجزیه شده حذف می­شوند. این تکنیک با ارائه یک مثال یک بعدی استاندارد اثبات می­شود. مزایای این روش جدید عبارتند از: کاهش اندازه ماتریس، به کار گیری استوار داده ­های دمایی نویزدار، بهینه ­سازی از دیدگاه کمترین مربعات، عدم نیاز به پارامترهای تخصصی.

 

1-مقدمه

در بسیاری از شرایط، تعیین تحلیلی مقدار گرمایی که به یک ماده رسانای گرما وارد شده یا از آن خارج می­شود، کار دشواری است. با این وجود، در اغلب موقعیت­ها، می­توان از ترموکوپل و دستگاه­ های مشابه برای اندازه­گیری دقیق دما بهره گرفت. با اندازه­ گیری دما، داده ­های لازم برای تعیین انتقال گرمای سطحی با تکنیک معکوس بدست می­آید...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


inverse heat conduction problem

ثبت سفارش جدید