Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,501,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " رنگرزی سبز نخ های پشمی به کمک عصاره هلیله زرد و سیاه به عنوان دندانه زیستی در حضور مواد رنگزای طبیعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رنگرزی سبز نخ های پشمی به کمک عصاره هلیله زرد و سیاه به عنوان دندانه زیستی در حضور مواد رنگزای طبیعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
JOURNAL OF NATURAL FIBERS
سال انتشار
2020
کد محصول
1014480
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,501,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف اصلی این مطالعه، ارائه روشی سبز و دوستدار محیط ­زیست در رنگرزی پشم است. برای این منظور، از عصاره هلیله زرد و سیاه به عنوان دندانه سبز و از روناس و ورث زردنما به عنوان مواد رنگزای طبیعی استفاده شد. طیف ­های FTIR-ATR نخ­ های پشمی شسته شده، نخ ­های پشمی دندانه­ دار شده، و نخ­ های پشمی رنگرزی شده تایید کننده وجود پیوند بین نخ ­های پشمی با دندانه و رنگ سبز بود. پیوند ایجاد شده بین نخ، دندانه و مولکول­ های رنگ، سبب از بین رفتن پیک مربوط به C-N در طیف FTIR-ATR  شد. ویژگی­ های پایداری و رنگرزی نخ­ های پشمی رنگ شده پس از فرآیند رنگرزی بررسی شد. مقادیر K/S نخ­ های پشمی رنگ شده با عصاره روناس و ورث زردنما به صورت مقادیر کمّی بود. ویژگی­ های پایداری از جمله ثبات نوری، ثبات شویشی و ثبات مالشی بر اساس روش استاندارد ISO بررسی شد. این تحقیق نشان داد که استفاده از عصاره ورث زردنما به عنوان یک روش رنگرزی سبز و سازگار با محیط زیست در رنگرزی نخ ­ها است.

1-مقدمه

اختراعات ثبت شده نشان می­دهد که هر روزه مواد، روش­ها و سیستم ­های مختلفی برای استفاده از HITECH ایجاد می­شوند. امروزه استفاده از رنگ­ های طبیعی در رنگرزی و رنگ ­های خوراکی به دلیل سازگار بودن با محیط زیست، تجدیدپذیر بودن، زیست تخریب پذیر بودن، و فراوانی، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید