Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم سياسی " با موضوع " بازیگری موثر در تحریم؟ ادغام اثربخشی و معیار بازیگری اتحادیه اروپا برای توضیح تحولات در اجبار اثربخش (غیراثربخش) نسبت به ایران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بازیگری موثر در تحریم؟ ادغام اثربخشی و معیار بازیگری اتحادیه اروپا برای توضیح تحولات در اجبار اثربخش (غیراثربخش) نسبت به ایران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Security
سال انتشار
2018
کد محصول
1014564
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
798 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

چنین تصور می­شود که تحریم­ های اتحادیه اروپا در واکنش به بحران هسته ­ای ایران (2016-2006) اثربخشی محدودی نسبت به توقف بلندپروازی­ های هسته ­ای ایران داشته است. اما اخیراٌ، به نظر می­رسد که تحریم­ ها در دستیابی به موفقیت در مذاکرات مربوط به برنامه هسته­ ای ایران نقش داشته ­اند. این مقاله درصدد توضیح این تحول است. بنابراین چارچوبی طراحی می­کند که توضیح می­دهد چرا تحریم­ها رفتار اهداف را تغییر داد (یا تغییر نداد). چون مطالعات مربوط به اثربخشی تحریم­ها فاقد چارچوبی یکپارچه جهت توضیح تحولات مربوط به اجبار اثربخش است. این مقاله متغیرهای اثربخشی تحریم ­ها و معیار بازیگری Bretherton و Vogler را با هم ادغام می­کند. در این مقاله با اعمال این چارچوب برای دو بخش گسترده از مورد ایران (2013-2006 و 2016-2013)، اولین آزمون در خصوص ارزش افزوده این چارچوب ارائه می­شود. با این نتیجه­ گیری به پایان می­رسد که درک کامل از اثربخشی تحریم­ها مستلزم درنظر گرفتن عوامل خارجی، داخلی و مابین این دو است.

1-مقدمه

از سال 2006 شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) تحریم­های منع گسترش علیه ایران وضع کرد. اتحادیه اروپا (EU) این تحریم­ ها را اجرا کرد و با معیارهای سفت و سخت مستقلی آنها را تکمیل کرد (به نقل از، Moret، 2015، ص125). برای مدت­ها چنین به نظر می­رسید که این تحریم ­ها تاثیر کمی در مجبور کردن رهبران ایران به تغییر جاه­ طلبی­ های هسته ­ای شان داشته است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم سياسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم سياسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



EU sanctions
Iran
effectiveness
coercion

ثبت سفارش جدید