Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,413,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " کاربرد تغییر ترشوندگی گاز برای بهبود عملکرد زهکشی متان: مطالعه موردی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد تغییر ترشوندگی گاز برای بهبود عملکرد زهکشی متان: مطالعه موردی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2021
کد محصول
1014669
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,413,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تکنیک شکست هیدرولیکی به طور گسترده برای زهکشی متان استفاده می شود و در بسیاری از معادن زغالسنگ اثرات خوبی را ارائه نموده است، اما به علت جذب مایعات شکستگی در رگه زغالی ممکن است با اثرات منفی همراه باشد. برای جلوگیری از این امر می‌توان از فناوری تغییر ترشوندگی گاز (GWA) استفاده کرد زیرا این فناوری می‌تواند تحرک‌پذیری گاز و آب را در طول فرآیند آبگیری و در اثر تغییر فشار مویرگی افزایش دهد. با این حال، آزمون های میدانی اندکی در معادن زغالسنگ با استفاده از فناوری GWA گزارش شده است. در این مقاله یک آزمون میدانی در مقیاس پایلوت در معدن زغال‌سنگ شین‌جینگ، یانگکوان، چین توصیف شده است. از مونومر سورفکتانت‌های فلوئوروکربن پلی‌متاکریلات حاوی پرفلوئورواکتیل متاکریلات (PMP) برای تغییر ترشوندگی رگه زغالسنگی به رطوبت گاز قوی طی فرآیند شکست هیدرولیکی استفاده شد. در این مطالعه به مقایسه دو گمانه (گمانه‌های شماره 9 و 10) و یک گمانه دیگر (گمانه شماره 8) با و بدون استفاده از رویکرد GWA می‌پردازیم. یک برنامه مانیتورینگ (نظارتی) از طریق اندازه‌گیری حجم آبگیری سیال شکستگی و حجم زهکشی متان و همچنین غلظت ایجاد شد. نتایج آزمون میدانی نشان داد که میانگین نرخ زهکشی متان در گمانه‌های شماره 9 (28/39 مترمکعب در روز) و شماره 10 (04/51 مترمکعب در روز) با عملیات GWA از گمانه شماره 8 (09/21 مترمکعب در روز) بدون عملیات GWA بیشتر است و به ترتیب افزایش 3/86‌% و 1/142‌% را نشان می‌دهد. میانگین غلظت متان گمانه 9 (05/4 %) و شماره 10 (18/6 %) به ترتیب 6/46‌% و 2/151‌% بیشتر از گمانه شماره 8 (46/2‌%) است. از سوی دیگر، نسبت آبگیری گمانه شماره 9 (36/4‌%) و شماره 10 (11/3‌%) تقریباً به ترتیب 19 برابر و 13 برابر بیشتر از گمانه شماره 8 (22/0‌%) است. این نتایج آزمون میدانی با داده‌‌های تجربی مطابقت دارد. افزایش قابل توجه غلظت متان و نسبت آبگیری نشاندهنده قابلیت استفاده از فناوری GWA برای افزایش زهکشی متان در معادن زغالسنگ است. درس‌های مهم حاصل از معدن زغال‌سنگ سین‌جینگ را می‌توان در سایر معادن زغال‌سنگ در چین و جاهای دیگر به کار گرفت.

1-مقدمه

متان لایه‌زغالی (CBM) بر خلاف سایر ذخایر متعارف گازی عمدتاً در سطح ریزحفرات زغال به صورت گاز جذب‌شده توزیع شده است. گاز جذب‌شده در رگه زغالی طی فرآیند استخراج زیرزمینی دفع می‌شود که این امر ممکن است منجر به فوران گاز شود. فوران گاز به معنای خروج ناگهانی و شدید گاز است که موجب آسیب‌دیدن ماشین آلات معدن و تلفات جانی می‌گردد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید