Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " تربيت بدنی و علوم ورزشی " با موضوع " مقایسه ویژگی های کینماتیک راکت گیری شیک هند و پن هولد در ضربات فورهند و بک هند زمان بازگرداندن توپ های با چرخش به جلو و توپ های با چرخش به عقب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقایسه ویژگی های کینماتیک راکت گیری شیک هند و پن هولد در ضربات فورهند و بک هند زمان بازگرداندن توپ های با چرخش به جلو و توپ های با چرخش به عقب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Sports Science and Medicine
سال انتشار
2020
کد محصول
1015921
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شناسایی فاکتورهای مرتبط با عملکرد تنیس روی میز احتمالا فراهم کننده اطلاعاتی برای ورزشکاران رشته های رقابتی بوده و راهنمای افراد غیرحرفه ای جهت مشارکت فعالانه در این رشته می باشد. هدف از ارائه این مقاله مقایسه کینماتیک مفصل، راکت و توپ بین راکت گیری به شیوه شیک هند و پن هولد در تنیس روی میز و هنگام بازگرداندن توپ های با چرخش به جلو و توپ های با چرخش به عقب در ورزشکاران حرفه ای مرد است. 9 بازیکن تنیس روی میز با شیوه راکت گیری پن هولد و 18 بازیکن با شیوه راکت گیری شیک هند هنگام بازگشت توپ های با چرخش رو به جلو و توپ های با چرخش عقب با استفاده از شیوه های راکت گیری که به آن عادت کرده بودند، ضربات فورهند و بک هند خود را انجام دادند، در این وضعیت اطلاعات کینماتیک مربوط به تنه، نواحی انتهایی قسمت بالایی بدن، راکت و توپ جمع آوری گردیدند. زوایای راکت با در نظر گرفتن حرکت نسبی راکت به ساعد محاسبه شدند. در مورد ضربات فورهند، هیچ گونه تفاوت معنی داری بین سرعت توپ یا راکت در دو شیوه به دست گرفتن راکت وجود نداشت. اما در شیوه شیک هند گرایش به سمت افزایش زوایای چرخش قسمت خارجی شانه نسبت به شیوه پن هولد وجود داشت. استفاده از شیوه شیک هند به افزایش سرعت زاویه فلکسیون راکت و به کارگیری شیوه پن هولد به افزایش سرعت اکستنشن منتج شد. در ضربات بک هند به شیوه شیک هند، سرعت بیشتر توپ و راکت مشاهده گردید. معمولا شیوه راکت گیری شیک هند کاهش زوایای چرخش نهایی سمت چپ تنه، افزایش سرعت های زاویه چرخش سمت راست تنه، کاهش زوایای ابداکشن نهایی شانه، افزایش سرعت های زاویه ای اداکشن شانه و افزایش سرعت های زاویه ای سوپینیشن ساعد را نشان داد. در هر دو شیوه راکت گیری حداکثر سرعت های راکت و توپ مشابهی مشاهده شد، با این وجود دامنه حرکتی چرخش حرکت شانه و حرکت راکت در ضربات فورهند متفاوت بود.  استفاده از شیوه راکت گیری پن هولد به کاهش حداکثر سرعت راکت و توپ در ضربات بک هند منجر شد، که این رخداد احتمالا ناشی از کاهش حرکت شانه، آرنج و ساعد و همسویی کمتر بین محورهای طولی راکت و ساعد می باشد. این یافته ها ممکن است به درک برتری شیوه راکت گیری شیک هند نسبت به شیوه راکت گیری پن هولد در ورزشکاران حرفه ای رده بالا کمک نموده و اطلاعات لازم برای انتخاب روش به دست گرفتن راکت، بهبود سطح تکنیک و ارتقاء سطح تمرین ورزشی را فراهم می کند.   



این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Ping-pong
biomechanics
motion
performance
techniques

ثبت سفارش جدید