Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " استفاده از ماسک¬های یکبارمصرف کووید19 جهت بهبود مقاومت شیارشدگی روسازی آسفالتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از ماسک¬های یکبارمصرف کووید19 جهت بهبود مقاومت شیارشدگی روسازی آسفالتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2022
کد محصول
1015939
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

امروزه در دنیا به دلیل بیماری کووید 19 حجم وسیعی از ضایعات پلاستیکی ایجاد شده است. قبل از شیوع این بیماری، آلودگی ضایعات پلاستیکی یکی از خطرناک­ترین تهدیدها برای کره زمین بود. استفاده از وسایل پیشگیری شخصی (PPE) در قالب ماسک صورت، این آلودگی ضایعات پلاستیکی را به شدت افزایش داده است. در این تحقیق جهت کاهش این آلودگی از الیاف ماسک­ های کهنه(SFM) جهت افزودنی به مخلوط آسفالتی(HMA) برای بهبود مقاومت شیارشدگی استفاده شده است. شیارشدگی یکی از شایع­ترین خرابی ­ها در روسازی آسفالتی است. در مراحل اختلاط و اجرای مخلوط HMA که دما بین 5/115 و 160 درجه سانتیگراد است الیاف SFM به حالت نیمه مایع است که می­تواند به عنوان یک عامل قیرمانند جهت چسباندن سنگ­دانه ­ها به کار رود. بعد از اجرای مخلوط HMA هنگامی که روسازی سرد شده تا به دمای محیط برسد، الیاف SFM سفت­ شده یک حالت پایدار و محکم برای مخلوط HMA فراهم می­کند. بر اساس نتایج این تحقیق، مخلوط اصلاح­شده در تحلیل­گر روسازی آسفالتی (APA) مقاومت زیادی را در برابر شیارشدگی از خود نشان داده است. هنگامی که مقدار افزودنی SFM از صفر به 5/1 درصد افزایش می­یابد، مقدار عمق شیارشدگی از 3 میلی­متر به 93/0 میلی­متر کاهش می­یابد. بر اساس نتایج آزمایش شیارشدگی و همچنین با توجه به مطالعات مکانیزم خرابی­ های زودرس می­ توان نتیجه گرفت که مقدار مناسب الیاف SFM در مخلوط آسفالتی می­تواند رفتار این مخلوط آسفالتی را در دماهای بالا بهبود ببخشد که در نتیجه نمونه در فشارهای بالا و در ناحیه­ های برشی مقاومت بهتری را از خود نشان می­دهد.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Asphalt pavement rutting
Fatigue

ثبت سفارش جدید