Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " اثرات استفاده از الیاف بر روی رفتار مکانیکی ترکیب مصالح آسفالتی بازیافتی با پودر سنگ و مخلوط های سیمانی پرتلند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات استفاده از الیاف بر روی رفتار مکانیکی ترکیب مصالح آسفالتی بازیافتی با پودر سنگ و مخلوط های سیمانی پرتلند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2022
کد محصول
1015990
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

امروزه به صورت وسیع از آسیاب روسازی­ های آسفالتی به عنوان یک روش به سازی استفاده می­شود. اگرچه در این فرآیند مقدار زیادی مصالح ­بازیافتی آسفالتی(RAP) ایجاد می­شود. از مصالح RAP در کاربردهای متنوعی استفاده می­شود ولی با این حال هنوز روشی منطقی برای کاربرد آن در خاک­ های سیمانی به خصوص در موارد مسلح ­شده با الیاف ارائه نشده است. هدف از این تحقیق بررسی اثر الیاف بر روی رفتار مکانیکی ترکیب مصالح RAP با پودرسنگ و مخلوط ­های سیمانی پرتلند است که در این بین یک دستورالعمل کمیتی نیز با استفاده از ضریب نسبت تخلخل به مقدار سیمان ارائه شده است. آزمایش­های مدول برجهندگی، مقاومت کششی نصف ­شدگی و دوام ­پذیری بر روی نمونه­ های معمولی و نمونه ­های مسلح ­شده انجام شده است. با استفاده از نتایج آزمایش­ها نشان داده شد که مخلوط ­های معمولی دارای مدول برجهندگی، مقاومت کششی نصف­شدگی و دوام ­پذیری بالاتری نسبت به مخلوط­ های مسلح ­شده هستند. این موضوع نشان­ می­دهد که افزودن الیاف باعث کاهش مطلوبیت خصوصیات مکانیکی مخلوط ­های سیمانی می­شود. به صورت کلی تغییرات خصوصیات مکانیکی به طول و قطر الیاف کاربردی بستگی دارد. البته عوامل دیگری از قبیل اندازه سنگ­دانه ­ها و شکل مصالح RAP نیز در نتایج آزمایش ­ها تاثیرگذار هستند. در پایان از شاخص η/Civ به عنوان یک روش تقریبی کمیتی جهت پیش­بینی رفتار مکانیکی مخلوط­ های سیمانی معمولی و مسلح­ شده استفاده شده است.

1-مقدمه

امروزه افزایش حجم ترافیک و بارگذاری وسایل نقلیه باعث به وجود آمدن خرابی­ های گسترده در شبکه­ های جاده­ای کشور شده است که این موضوع منجر به استفاده از روش­ های به سازی مختلف در سطح جاده ­ها شده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید