Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,028,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " کاربرد نظریه سیستم دو لایه برای محاسبه نشست ها و توزیع تنش قائم در خاک تقویت شده با ژئوسل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد نظریه سیستم دو لایه برای محاسبه نشست ها و توزیع تنش قائم در خاک تقویت شده با ژئوسل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2019
کد محصول
1016000
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,028,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله روشی را برای تعیین نشست­ های سطحی لایه خاک تقویت شده با ژئوسل و تنش­ های قائم توزیع شده در زیر بستر لایه­ ها را ارائه می­کند. بر اساس تئوری ضخامت معادل، که تقریبی از تئوری الاستیسیته برای سیستم‌های لایه‌ای است، یک معادله تعمیم‌یافته برای تعیین نشست­ ها در یک سیستم دو لایه متشکل از لایه خاک تقویت شده با ژئوسل بر روی بستر پیشنهاد شده‌ است. معادله به ‌دست‌ آمده فقط وابسته به روابط بین پارامترهای الاستیک این دو لایه مانند مدول تغییر شکل و نسبت پواسون، و پارامترهای هندسی مانند ضخامت لایه ژئوسل و عرض بارگذاری است. معادله پیشنهادی نتایج بسیار نزدیکی را با راه­حل­های دقیق سیستم دو لایه از تئوری الاستیسیته ایجاد کرد. این روش، همراه با روش‌های دقیق، در آزمایش بارگذاری صفحه میدانی که امکان تعیین مدول تغییر شکل لایه خاک تقویت شده با ژئوسل توسط تحلیل برگشتی را فراهم می‌کند و تنش‌های قائم در بستر توزیع شده ­اند، به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که تئوری سیستم دو لایه از تئوری­ های الاستیسیته و ضخامت معادل را می­توان به روشی ساده و کارآمد برای تعیین نشست­ها و توزیع تنش‌های قائم مورد استفاده قرار داد. روش پیشنهادی همچنین به طور رضایت‌بخشی این نتایج را در مقایسه با روش‌های دقیق و با مقادیر به ‌دست ‌آمده در آزمایش میدانی محاسبه می‌کند.

1-مقدمه

ژئوسل به طور فزاینده‌ای در زمینه‌های مختلف مهندسی به ویژه برای بهبود ظرفیت باربری پی‌ها، خاکریزها، جاده‌های آسفالتی و بدون رویه، راه‌آهن و مناطق ترافیک سنگین و حمل و نقل، دیوارهای حائل، کنترل فرسایش در کانال‌های آب و دامنه‌ها و حفاظت سازه مانند خطوط لوله مدفون مورد استفاده قرار می­گیرد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




y Geosynthetics
Soil reinforcement
Layered system

ثبت سفارش جدید