Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,171,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " روش‌ها و مفاهیم تصمیم‌گیری چندمعیاره (MCDM) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش‌ها و مفاهیم تصمیم‌گیری چندمعیاره (MCDM)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Encyclopedia
سال انتشار
2023
کد محصول
1016092
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,171,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تصمیم‌گیری چندمعیاره (MCDM) یکی از مهمترین مسائل تصمیم‌گیری است که هدف آن تعیین بهترین گزینه با در نظر گرفتن بیش از یک معیار در فرآیند انتخاب است. تصمیم‌گیری چندمعیاره دارای ابزارها و روش‌های متعددی است که در زمینه‌های مختلف از مالی تا طراحی مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاله به بررسی مفهوم تصمیم‌گیری چندمعیاره ، کاربردها، دسته‌بندی‌های اصلی و روش‌های مختلف آن می‌پردازد. در بخش نهایی، اطلاعات و آمارهای متنوعی در زمینه کارهای منتشر شده در حوزه تصمیم‌گیری چندمعیاره ارائه شده است و برخی از روش‌های اصلی نیز در این بخش لیست شده‌اند.

1-مقدمه

هیچ تصمیمی نمی‌تواند بدون ارجاع به فرآیند تصمیم‌گیری مورد بررسی قرار گیرد. تصمیم‌گیری به عنوان یک فرآیند ذهنی پیچیده، یک برنامه حل مسئله است که هدف آن تعیین نتیجه‌ی مطلوب با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


decision making
multi-criteria

ثبت سفارش جدید