Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
929,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " مطالعه تجربی بر روی یک سیستم آب‌شیرین‌کن ترکیبی اصلاح‌شده مبتنی بر نیروی خورشیدی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه تجربی بر روی یک سیستم آب‌شیرین‌کن ترکیبی اصلاح‌شده مبتنی بر نیروی خورشیدی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Desalination
سال انتشار
2018
کد محصول
1016130
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
929,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله، مطالعه‌ای بر روی یک سیستم آب‌شیرین‌کن ترکیبی اصلاح‌شده مبتنی بر نیروی خورشیدی (SS-HDH) ارائه می‌دهد. سیستم SS-HDH متشکل از یک حوضچۀ تقطیر (SS) و یک واحد رطوبت‌زنی-رطوبت‌زدایی هوا (HDH) است که با گرم‌کن خورشیدی هوا-آب ادغام‌ شده است. این مطالعه به صورت تجربی (آزمایشگاهی) در طول روز واقعی از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر اجرا می‌شود. تغییرات عملکرد و بهره‌وری سیستم SS-HDH، با توجه به شرایط عملیاتی مختلف مورد مطالعه قرار گرفت. روش ترکیبی پیشنهادی بین واحدهای SS و  HDHبه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و بهره‌وری هر دوی آنها منجر شده است. حدأکثر بهره‌وری سیستم به lit/m2 25/18 در نرخ‌های جریان جرمی‌ هوا و آبِ kg/s 03/0 در روز رسید. راندمان رطوبت‌زنی حدوداً 79% حاصل شد و با افزایش نرخ جریان جرمی آب (نسبت به نرخ جریان جرمی هوا) بیشتر تحت تأثیر قرار گرفت. راندمان کلی سیستم از 21% تا 39% متغیر است. عملکرد سیستم SS-HDH به‌شدت تحت تأثیر نرخ جریان جرمی هوا قرار گرفت. نسبت بهرۀ خروجی (GOR) حدود 57/2 است. همچنین، کمترین هزینه آب تقطیرشده معادل 0081/0 دلار امریکا بر لیتر در حالت بهره‌وری lit/m2.day 25/18 به دست می‌آید. عدم قطعیت در محاسبۀ پارامترهای عملکردی حدود 8/7-68/5 درصد بود.

1-مقدمه

چالش آب در مناطق دور افتاده یکی از بحرانی‌ترین چالش‌های پیشِ رویِ آشامیدن و نیازهای کشاورزی محسوب می‌شود. نمک‌زدایی (شیرین‌سازی) به یک راه‌حل مناسب برای غلبه بر کمبود آب شیرین در مناطق دور افتاده تبدیل شده است. وجود منابع انرژی تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی، یک گزینۀ به اندازۀ کافی مغایر با سوخت‌های سنتی است که به منظور تحویل انرژی حرارتی به کمک وسایل جمع‌کنندۀ تابش مستقیم خورشیدی می‌تواند برای نمک‌زدایی آب شور استفاده شود....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Humidification-dehumidification
Solar still
Hybrid

ثبت سفارش جدید