Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: همرفت طبیعی گرما از یک صفحه ی نامنظم (wavy) شیب دار بوسیله ی یک مشعل منفذ دار

ترجمه مقاله درباره همرفت گرمایی، آماده دانلود است. این مقاله، جابجایی طبیعی گرما، از یک سطح نامنظم شیب دار در یک مشعل متخلخل (bidisperse) را با تنظیم دمای دیواره بررسی می نماید. فرمول دو سرعت- دو دما (The two-velocity two-temperature formulation ) برای تعیین معادلات مشتق شده در این سیستم مورد استفاده قرار گرفت.

چکیده

این مطالعه، جابجایی طبیعی  گرما، از یک سطح نامنظم شیب­دار در یک مشعل متخلخل (bidisperse) را با تنظیم دمای دیواره بررسی می­نماید. فرمول دو سرعت- دو دما  (The two-velocity two-temperature formulation ) برای تعیین معادلات مشتق شده در این سیستم مورد استفاده قرار گرفت.  تبدیل مختصات Prandtl به منظور تبدیل سطح نامنظم به یک سطح منظم، و ساخت معادلاتی که با آنالیز order of magnitude برای ساخت معادله­ای با لایه­ی مرزی بررسی شدند، استفاده شد. روش نوار مکعبی منظم (The cubic spline collocation method) برای حل کردن معادلات حاکم بر لایه­های مرزی استفاده شد. تاثیر دامنه­ی امواج بدون بعد، زاویه­های نامنظم، پارامتر انتقال حرارتی درون فازی، نسبت رسانایی گرمایی تغییر یافته و نسبت تخلخل در انتقال حرارتی و ویژگیهای جابجایی، مورد مطالعه قرار گرفتند. افزایش نسبت انتقال حرارتی تغییر یافته و نسبت تخلخل می­تواند جابجایی حرارتی طبیعی را از سطح بی­نظم در یک مشعل متخلخل ، به صورت تاثیر گذاری تحریک نماید. بعلاوه تاثیرات عدم تعادل دمایی برای مقادیر اندک از پارامتر انتقال حرارتی درون فازی چشمگیر می­باشد. در صورتیکه،  دامنه­ی موج بی بعد افزایش یابد، نوسان  عدد ناسلت موضعی برای هر دو فاز f (f-Phase)  و p (p-phase) با مختصات موج موردنظر تحریک می­گردد.
فهرست مطالب

1-مقدمه

2-آنالیز

3-بحث و نتیجه­ گیری

 4-نتیجه ­گیری
1-مقدمه

انتقال کوپل شده­ ی گرما و جرم در یک مشعل متخلخل اشباع از سیال، طی چند دهه ­ی اخیر مورد علاقه قرار گرفته و در حال رشد است. چرا که کاربردهای عملی آن در صنعت مدرن  مثل طراحی و ساخت ترکیباتی برای صرفه­ جویی انرژی، کنترل گسترش آلودگی در آبهای زیر زمینی، مبدل حرارتی فشرده، متمرکز کننده­ های نیروی خورشیدی (collector) و صنایع غذایی بسیار زیاد هستند. Cheng و Minkowycz  جابجایی آزاد مسدود شده را از یک سطح عمودی در مشعل متخلخل مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. Bejan و Khair انتقال گرما و حرارت را بوسیله­ ی جابجایی حرارتی در یک مشعل متخلخل مطالعه نمودند. Cheng  و همکارانش جابجایی طبیعی را از سیال Darcian برای یک حالت مخروطی شکل بررسی نمودند. Nakayama و Hossain جابجایی ترکیبی گرما و جرم را بوسیله­ ی روش جابجایی در مشعلی متخلخل بوسیله­ ی روش ­های انتگرالی بررسی نمودند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " همرفت طبیعی گرما از یک صفحه ی نامنظم (wavy) شیب دار بوسیله ی یک مشعل منفذ دار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
همرفت طبیعی گرما از یک صفحه ی نامنظم (wavy) شیب دار بوسیله ی یک مشعل منفذ دار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Communications in Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2013
کد محصول
1000258
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
727 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Natural convection
Bidisperse porous medium
Inclined wavy plate

تاریخ انتشار در سایت: 2013-11-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید