Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: نقره اندود کردن کالای پلی استری به وسیله روش های یک حمامه و دو حمامه و خصوصیات آن ها

ترجمه مقاله درمورد نقره اندود کردن کالای پلی استری، آماده دانلود است. تا کنون، روش­های مختلفی برای اتصال نقره به کالای نساجی مانند روش شیمیایی تر، رسوب­دهی فیزیکی بخار (PVD)، رسوب­دهی شیمیایی بخار (CVD) یا رسوب­دهی الکترولیتی پوشش ­های غیر آلی (galvanic ED)، رسوب­دهی شیمیایی پوشش­ های غیر آلی و فناوری پلاسما استفاده شده است.

چکیده

کالاهای نساجی متالیزه شده موجود در بازار به دلیل ناهمواری لایه فلزی همراه با عیوب در سطح لیف که منجر به کاهش چسبندگی و ایجاد گسستگی در لایه فلزی، زیان رساندن به پروسه ­های بعدی و کارایی منسوج فلزی می­شود، برای کاربردهای مختلف مناسب نیستند. علاوه بر این، متالیزه کردن منسوج با روش شیمیایی تر تا به حال تنها به استفاده از چند پلیمر (پلی ­آمید) محدود شده است. در چهارچوب این کار، مبنای علمی برای عامل­دار کردن الکتریکی و ضد میکروبی و همچنین اصلاح کالای تهیه شده از پلی­اتیلن ترفتالات حاصل شد. از آنجا که منسوجات تهیه شده از پلی­ استر سطحی خنثی و آب­گریز دارند که به معنی نداشتن گروه ­های عاملی است، یک روش شیمیایی تر یک حمامه و دو حمامه برای متالیزه کردن و اتصال نقره و ترکیبات نقره­ای به سطح لیف استفاده شد.

1- مقدمه

روش­های مختلفی برای اتصال نقره به کالای نساجی مانند روش شیمیایی تر، رسوب­ دهی فیزیکی بخار (PVD)، رسوب­دهی شیمیایی بخار (CVD) یا رسوب­دهی الکترولیتی پوشش ­های غیر آلی (galvanic ED)، رسوب­دهی شیمیایی پوشش­ های غیر آلی و فناوری پلاسما استفاده شده است. مشکل اصلی برای بکارگیری لایه های انعطاف­­ پذیر نازک روی منسوجات به وجود آوردن نیروی چسبندگی کافی است، به خصوص محل عبور نخ­ها از روی یکدیگر که نقاط ضعف منسوجات برای رسوب­دهی یک لایه فلزی بسته هستند. از یک طرف، یک منطقه سایه از طریق سطح موجدار لیف در قسمت پایین هر لیف ایجاد می­شود که تنها مقدار کمی از ذرات فلز روی آن رسوب می­کند و یا اصلاً رسوب نمی­کند. از طرف دیگر، شکاف­های هوایی بزرگی بین نخ­ های به هم پیوسته وجود دارد که به تعداد و نوع نخ­ها بستگی دارد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " نقره اندود کردن کالای پلی استری به وسیله روش های یک حمامه و دو حمامه و خصوصیات آن ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نقره اندود کردن کالای پلی استری به وسیله روش های یک حمامه و دو حمامه و خصوصیات آن ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2014
کد محصول
1000703
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
9 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




polyethylene terephthalate
wet-chemical metallization

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید