Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: آنالیز ارتعاش صفحه (پنل) به وسیله چندجمله ای های چبیشف

روش های طیفی در محاسبه مسائل پیوسته مکانیک محبوب هستند و چند جمله ای های متعامد نظیر چندجمله ای های چیبشف برای حل عددی معادلات دیفرانسیل تک متغیره به کار می رفته اند.

چکیده

روش های طیفی در محاسبه مسائل پیوسته مکانیک محبوب هستند و چند جمله ای های متعامد نظیر چندجمله ای های چیبشف برای حل عددی معادلات دیفرانسیل تک متغیره به کار می رفته اند. مشکل اصلی بسط چند جمله ای چبیشف مورد استفاده در مسائل تک متغیره، پیاده سازی رابطه تعامد و شرایط مرزی است. در این تحقیق، ارتعاش صفحه (panel flutter) که ناپایداری ساختارهای صفحه ای تحت جریان سیال است، به طور عددی حل می شود. این مقاله استفاده از بسط های چندجمله ای چبیشف دوگانه را برای حل مستقیم چنین مسائل مقدار مرزی تک متغیره گزارش می کند. نتایج بر حسب فرکانس ها و فشار ارتعاش بدون بعد به دست آمده از تئوری چبیشف بیان شدند و نتایج با تحقیقات قبلی مقایسه گردیدند.

1-مقدمه

ارتعاش صفحه ای یک ناپایداری دینامیکی مربوط به ساختارهای صفحه ای شکل قرار گرفته در معرض جریان سیال است که معمولا در سرعت های بالا رخ می دهد. پیش بینی سرعت ارتعاش یعنی سرعت جریانی که  در آن ناپایداری نخست اتفاق می افتد، پارامتر بسیار مهمی برای طراحی ساختارهایی است که در محیط سیال با سرعت بالا کار می کنند نظیر مواردی که در صنعت هوافضا با آن مواجه هستیم. روش های نسبتا استاندارد بسیاری برای پیش بینی سرعت ارتعاش به وجود آمده اند. این تحقیقات درباره ارتعاش صفحه در مقالات مختلفی به چاپ رسیده اند. اکثر این تحقیقات درباره ارتعاش صفحه ، یک صفحه مستطیلی را در یک جریان نامقید در نظر می گیرند؛ پیوستگی صفحه در سطح خود که صلب است. اکثریت کار با در نظر گرفتن تئوری پیستون به صورت مدل آیرودینامیکی انجام شده است. تقریب تئوری پیستون معمولا برای جریان سیال به کار می رود که اصولا فرض می کند که فشار سیال با شیب موضعی صفحه متناسب است، درنتیجه نیازی به حل معادلات جریان سیال به همراه معادلات ارتعاش ندارد. درنتیجه مسئله اولیه به حل معادلات ارتعاش صفحه تبدیل می شود که با وجود عبارت فشار سیال (که به طور خطی به جا به جایی صفحه مربوط است) اصلاح می شود. تئوری پیستون در اعداد ماخ بزرگتر و مدلسازی تاثیرات جریان پتانسیل خطی شده ، دقیق است. علاوه بر ارتعاش ساختارهای صفحه مانند، آنالیز ارتعاش صفحات نیز نقش مهمی را در کاربردهای مهندسی مکانیک، هوافضا و عمران دارد و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کتاب معروف لیسا (5) نتایج ارتعاش آزاد صفحات مستطیلی شکل با شرایط مختلف لبه را خلاصه کرده است.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " آنالیز ارتعاش صفحه (پنل) به وسیله چندجمله ای های چبیشف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آنالیز ارتعاش صفحه (پنل) به وسیله چندجمله ای های چبیشف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Fifth International Conference on Advanced COmputational Methods in ENgineering
سال انتشار
2011
کد محصول
1000740
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
526 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده رياضی , مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Analysis of Panel Flutter
Chebyshev Polynomials

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید