Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: تحقیق تجربی و شبیه سازی ماشین کاری قطعات با دیواره نازک

یک مدل شبیه سازی پیشرفته در این مقاله ارائه می گردد تا تغییرشکل به وجود آمده در فرآیندهای تولید نهایی سازه های با دیواره نازک را پیش بینی نماید.

چکیده

یک مدل شبیه سازی پیشرفته در این مقاله ارائه می گردد تا تغییرشکل به وجود آمده در فرآیندهای تولید نهایی سازه های با دیواره نازک را پیش بینی نماید. محاسبه دخالت ابزار بر اساس منحنی های تراز است که نشان دهنده هندسه سطحی آن قطعه و کد NC برگرفته از حجم روبشی می باشد. برای درنظر گرفتن تاثیر خمیدگی و انحرافاتی که منجر به تولید خطاهای استاتیک در سطح ماشین شده ی آن قطعه می شوند، مدلی برای تنش های تحمیل شده ارائه می گردد. با توجه به دخالت ابزار، نیروی برش  با استفاده از یک مدل نیروی پارامتریک، پیش بینی می شود. تحقیقات تجربی برای اندازه گیری خطاهای فرم استاتیک و دینامیک در حین پردازش  و بعد از آن نشان داده شده است و نتایج اندازه گیری با نتایج حاصل از شبیه سازی برش کاری مقایسه شده اند تا روش پیشنهادی تایید گردد. یافته های ارائه شده از فعالیت های پژوهشی با هدف ارتقای درک تغییر شکل حاصل از اثرات متقابل بین ابزار، قطعه کار و دستگاه نگهدارنده در حین ماشین کاری نتیجه می شوند.

1-مقدمه

تمایل بیشتر نسبت به اجزای پیچیده تر فقط به حوزه های فناوری عالی نظیر صنعت هوافضا اختصاص ندارد (شکل 1). در ضمن، سیستم های مدرن CAD–CAM ، گسترده شده و همواره امکانات جدیدی را در طراحی محصول ارائه می کنند. با این همه، امکانات درحال رشد نیز منجر به افزایش تجهیزات در زمینه مهندسی تولید می شود که معمولا نمی تواند بدون محدودیت انجام شود. تغییرشکل های حاصل از ماشین کاری که از حد تحمل (تلرانس) لازم تجاوز کند، مثالی از آن است. دلیل آن لزوما به  ابزار ماشین برنمی گردد بلکه اغلب  ناشی از خود قطعه ماشین شده است. سازه های با دیواره نازک، انعطاف پذیری  بسیار بیشتری در مقایسه با ابزار و ابزار فرزکاری  دارد که در حین ماشین کاری به تغییر شکل قطعه می انجامد. برای جلوگیری از مردودسازی اجتناب پذیر در این جا، فرآیند تولید تنها با نرخ تغذیه  کم و میزان تغذیه اندک انجام می شود. با این که این روش، دقت کافی شکل و بعد را تضمین می کند، ولی مقرون به صرفه نیست. یک سیستم شبیه سازی فرآیند فناوری- مدار (2و3) به صورت های مختلفی می تواند یک پشتیبان باشد. از طرف دیگر، درک فرآیند از طریق شبیه سازی پارامترهای فرآیند در مراحل منحصربفرد پردازش افزایش می یابد. به این وسیله، اثر پارامترهای فرآیند نادرست را می توان تشخیص داده و در مراحل ابتدایی تصحیح نمود. از طرف دیگر، شبیه سازی نیز امکان استفاده از پارامترهای فرآیندی محاسبه شده را برای یک نظارت بر فرآیند به دست می دهد. برای مثال، می توان بر پایه نیروهای فرآیند که قابل اندازه گیری و قابل پیش بینی هستند، به این امر دست یافت...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تحقیق تجربی و شبیه سازی ماشین کاری قطعات با دیواره نازک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحقیق تجربی و شبیه سازی ماشین کاری قطعات با دیواره نازک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Production Engineering. Research and Development
سال انتشار
2007
کد محصول
1000771
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسی هوافضا را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1232000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Production process
Cutting simulation
Thin-walled workpieces

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید