Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: مطالعه ی فرایند رول گوه ی متقاطع

در این مقاله، روشی برای مدلسازی فرایند رولینگ گوه ی متقاطع با آپستینگ ارائه شده است.

چکیده

در این مقاله، روشی برای مدلسازی فرایند رولینگ گوهی متقاطع با آپستینگ ارائه شده است. روش توسعه یافته بر اساس تقسیم ناحیه شکل دهی به مجموعه ای از لایه ها است، که سپس در شرایط حالت صفحه ای کرنش به عنوان فرایندهای فشرده سازی چرخشی تحلیل می شوند. این روش به ما اجازه تعیین توزیع نیروها، سطح تماس ابزار با ماده، شعاع رولینگ و هندسه شیء شکل داده شده را در حین کل فرایند شکل دهی می دهد. به علاوه، این روش امکان تعیین ممان اثرات خاص در حال ظهور (لغزش یا کمانش) و محدود کردن کورس متوازن شده فرایند را فراهم می کند.

1- مقدمه

رولینگ گوهی متقاطع یک فرایند کار با پلاستیک است که در آن یک فورجینگ یا پیش شکل دهی به عنوان نتیجه عملکردهای ابزارها انجام می شود که بخشهای گوهی روی رولهای ماشین آلات رولینگ متقاطع هستند. این فرایند به عنوان یک فرایند کار با پلاستیک دوار دسته بندی می شود.

در فرایند های رولینگ متقاطع استفاده شده در عملیات صنعتی (شکل 1-الف)، یک بخش گوهی برای عمق خواسته شده در ماده برش داده می شود تا یک شکاف گوهی روی پریمتر آن شکل داده شود. در فاز بعدی، به عنوان یک نتیجه برای عملکردهای سطوح شکل دهی (جانبی) بخشهای ابزار، شکاف از مرکز به طرف سطوح پیشانی شیء به اندازه عرض خواسته شده گسترش داده می شود. یک تطویل آزاد فورجینگ در جهت محور با یک کاهش در سطح مقطع آن متصل می شود[1].

امکانات تکنولوژیکی فرایند رولینگ متقاطع می تواند با برگرداندن جهت عمل گوه ها روی ماده شکل داده شده ارتقاء داده شوند، همانطور که در شکل 1-ب به طور شماتیک نشان داده شده است. در این مورد شکاف حلقوی گوهی، که در طول فاز اول فرایند رولینگ شکل داده شده، از سطوح پیشانی به سمت مرکز شیء رول شده گسترش داده می شود. یک چنین جهت دهی مجدد بخشهای ابزار، بخش مرکزی فورجینگ را تحت نیروهای تنش محوری قرار می دهد. وقتی که تنش محوری ایجاد شده توسط نیروها از مقدار تنش تسلیم ماده شکل داده شده بیشتر شود، بخش مرکزی شیء آپست می شود. به عنوان نتیجه ی یک چنین عملی، ممکن است به یک فورجینگ با قطر بیشتر از قطر ماده ورودی برسیم. وقتی که تنشهای محوری خیلی ضعیف هستند، در طول افزایش محلی قطر ماده پف کرده در ناحیه تماس ابزار کرنش محلی خواهیم داشت، همانند آنچه در فرایندهای رولینگ متقاطع با روش معمول اتفاق می افتد…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " مطالعه ی فرایند رول گوه ی متقاطع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه ی فرایند رول گوه ی متقاطع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Materials Processing Technology
سال انتشار
1998
کد محصول
1001112
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Metal forming
Cross wedge rolling
Upsetting
Mathematical modelling

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید