Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده ژئوفيزيك و هواشناسی /

کاهش اثرات جانبی در پروب هاي مقاومتی

پروب هاي مقاومتی،

 چکیده

برای دسترسی به قابلیت استفاده از تمام تکنیک های تفسیری پروب هايهای موجود، بهتر است که مشاهدات مقاومت میدانی به گونه ای هدایت شوند که ساختن یک منحنی متعادل و تنظیم یافته برای تغییرات سطحی پتانسیل در مورد یک منشا نقطه ای امکان پذیر باشد. علاوه بر آن تفسیر لایه های موازی زمانی توجیه و تصدیق خواهد شد که منحنی پتانسیل مشاهده شده با چنین سطح ژئومتری سازگار باشد. در حالیکه یک منحنی پتانسیل ممکن است از یک دیفرانسیل پتانسیل محدود مناسب ساخته شده باشد که با استفاده از الکترودهای ونر و یا تکنیک های اندازه گیری پتانسیل سه جانبه، به دست آمده است. این اختلاف پتانسیل ها می توانند تا حدی از تغییرات مقاومتی جانبی حاصل شده باشند.

در این مقاله تکنیک های شبکه نرده بانی یا پله کانی به کار گرفته شده است تا این تاثیرات جانبی را نشان دهد، و یک روش تعدیل سازی پیشنهاد شده است تا آنها را کاهش دهد. اختلاف های پتانسیل تنظیم شده از سری های متداول مناسب برای مجموع یابی استفاده کرده اند تا به یک تابع پتانسیلی دست پیدا کنند. این مقادیر منوط به این هستند که حداقل تنظیمات برای آنها صورت گیرد تا با شرایط انحنای محیط لایه ای منطبق باشند.پس از تشکیل منحنی پتانسیل توسط مجموع یابی ، پروسه هموارسازی عددی نهایی انجام می شود. از این منحنی پتانسیل هموار شده ، منحنی های مطابق با منحنی های Wenner and Schlumberger برای تفسیر به آسانی می توانند به دست بیایند.

بنابراین تلاشها برای استخراج داده های مشاهده ای که می تواند با تغییرات عمقی مقاومت مطابقت داشته باشد، شروع می شود. هم چنین یک متد دیگر پیشنهاد شد که برای ترکیب خطاهای پایانی شبکه بود که یک شاخص ناهمسانی جانبی فراهم شود تا اندازه انحراف داده های مشاهده شده از نیازمندی های اساسی تفسیری را به دست بدهند.

این روش نیاز به زحمت و کار زیادی ندارد، اما به آسانی می تواند توسط کامپیوتر برنامه ریزی شود. مثال ها بر اساس کاربرد های متد در مشاهدات میدانی آورده شده است. در صورت علاقمندی به این موضوع ، هموارسازی نهایی به یک تک مرحله محدود شده است اما در مسائل خیلی مشخص، مراحل بیشتری ممکن است مطلوب تر باشد.

مقدمه

روش های مختلف موجود برای تفسیر عمق پراب های مقاومت زیرسطحهایی را ایجاد می کند، طوریکه به نظر می رسد آن عمق از لایه های همسان و موازی ساخته شده است. این ژئومتریزیرسطحی اغلب در حالت طبیعی تخمین زده می شود و آن هم به دلیل تاثیرات گرانشی زمین و روند ته نشینی رسوبات است...


عنوان مقاله فارسی

کاهش اثرات جانبی در پروب هاي مقاومتی

تعداد صفحات فارسی
22
کد محصول
1001619
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
421 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده ژئوفيزيك و هواشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید