Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی /

عنوان ترجمه شده مقاله: زیست توده ریشه در سیستم کشت نوبتی در ناحیه شرقی آمازون، و سهم نخل باباسو

مقاله ترجمه شده درباره زیست توده ریشه در سیستم کشت نوبتی. این مقاله، پروفایل ریشه را دریک 1 متر زیر خاک در طول 1.5 سال گشت و در بازرشد آیش ثانویه 3 ساله با تمرکز خاص بر نخل باباسو بررسی می کند.

چکیده

این مقاله، ریشه ­های رشد کرده تا عمق 1 متری را در دو مکان مطالعاتی در سیستم کشت نوبتی چند چرخه ­ای با دوره آیش کوتا در آریزونای شرقی به صورت کمّی تعیین می ­کند. زیست ­توده ریشه ­ها در مکان آیش 38.7 Mg ha-1 و در مکان کشت 1.5 ساله، 112.7 Mg ha- بود که متناظر با 55.9% (مکان آیش) و 65.1% (مکان کشت) زیست ­توده اکوسیستم کل است. ریشه­ ها در عمق کم توزیع شده بودند که 33 – 41 درصد کل ریشه­ ها و 47 – 55% ریزریشه­ ها، در 10 سانتی­ متری بالایی متمرکز شده ­اند. کشت، سبب کاهش زیاد زیست­ توده ریزریشه بالای خاک شد. ما به طور ویژه بر ریشه­ های نخل باباسوی خرابه ­روی متمرکز شدیم که بسیار گسترده هستند و در زمین­ های تخریب شده در سراسر ناحیه جنگل­ زدایی شده آریزونا توسعه یافته ­اند. در حالیکه سهم باباسو در کل زیست ­توده ریشه (14.9 – 25.2%) مشابه سهم زیست­ توده بالای زمین است، سهم ریزریشه ذاتاً بالاتر است (29.0 – 44.1%) که بیانگر قدرت رقابتی بالای این نخل است. ریزریشه­ های باباسو و دیگر پوشش ­های گیاهی همبستگی قوی دارند که بیانگر این است که هر دو، فضای یکسانی را در مکان مطالعاتی و در سراسر پروفایل خاک اشغال می ­کنند که بر خلاف فرضیه مکمل بودن منابع عمودی باباسو یا پمپاژ مواد غذایی تا عمق خاک است. ریشه­ های درشت باباسو، بسیار عمیق ­تر از پوشش­ های باقیمانده بودند که یک مانع جدی در برابر کنترل تراکم آنهاست است. این مطالعه بیانگر این است که شدت کشت نوبتی، نقش ریشه­ ها را بسیار افزایش می­ دهد و به موجب آن، زیست­ توده درشت زیاد و نسبت­ های ریشه:ساقه و انطعاف ­پذیری بالای مولفه ریزریشه نسبت به تغییرات زیست­ محیطی مربوط به بریدن و سوزاندن و فازهای کشت و آیش مشاهده می ­شوند. ریشه­ ها، نقش کلیدی در موفقیت زیست­ محیطی باباسوی خرابه ­روی دارند. ما (1) سهم زیست­ توده بالایی برای ریزریشه ­ها بدست آوردیم که رقابت ­پذیری بالای آنها را در کسب منابع خاک نشان می­ دهد و (2) مقدار قابل توجه ریشه درشت را در زیرخاک بدست آوردیم که کاملاً حفاظت شده بودند و گسترش شدید آنها در اثر بریدن و سوزاندن بر این اساس تضمین می ­شد.

1-مقدمه

کشت نوبتی بریدن و سوزاندن، یکی از قدیمی­ ترین شکل ­های کشاورزی است (Meggers 1984) و همچنان در میان 500 میلیون نفر در سراسر جهان که حدود 40% زمین ­های کشاورزی گرمسیری را در اختیار دارند، استمرار دارد (Brady 1996). در ناحیه آمازون در برزیل، کشت نوبتی در 10 میلیون هکتار صورت می­ گیرد و 80% تولید غذای منطقه را به خود اختصاص داده است (Serra˜o 1995). کشت نوبتی، منشأ اصلی دینامیک کربن در سراسر جهان نیز می ­باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی كشاورزی " با موضوع " زیست توده ریشه در سیستم کشت نوبتی در ناحیه شرقی آمازون، و سهم نخل باباسو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
زیست توده ریشه در سیستم کشت نوبتی در ناحیه شرقی آمازون، و سهم نخل باباسو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Agroforestry Systems
سال انتشار
2016
کد محصول
1012152
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
636 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Below-ground competition
Coarse roots
Fine roots

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید