Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: بهینه سازی یک روش میکرواستخراج با فاز جامد برای تحلیل طیف-سنجی جرمی – کروماتوگرافی گازی بخارهای میوه توت سیاه (روبوس آلمیفولیوس اسکات)

ترجمه مقاله درباره میکرواستخراج با فاز جامد آماده دانولد است. روش میکرواستخراج با فاز جامد برای تحلیل طیف­سنجی جرمی – کروماتوگرافی گازی ترکیبات فرّار توت سیاه (گونه روبوس) به وسیله طرح تجربی باکس – بنکن کاملاً بهینه شده است.
 چکیده

روش میکرواستخراج با فاز جامد برای تحلیل طیف­سنجی جرمی – کروماتوگرافی گازی ترکیبات فرّار توت سیاه (گونه روبوس) به وسیله طرح تجربی باکس – بنکن کاملاً بهینه شده است. شرایط عملیاتی بهینه شده (پوشش کربوکسن/فیبر پلی­دی­متیل­سیلوکسان، 66oC، زمان تعادل 20 دقیقه و زمان استخراج 16 دقیقه) برای اولین بار در مشخصه ­یابی ترکیبات فرار توت­ های سیاه روبوس آلمیفولیوس اسکات جمع­ آوری شده در ایتالیا و اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. در کل 74 ترکیب فرار با عاملیت­ های مختلف شناسایی شدند؛ استرها و الکل­ های آلیفاتیک، رده­ های غالب در هر دو نوع نمونه بودند. متیل­بوتانال (2.02 – 25.70%)، اتانول (9.84 – 68.21%)، 2، 3 – بوتاندیون (2.31 – 14.71%)، ترانس – 2 – هگزنال (0.49 – 17.49%)، 3 – هیدروکسی – 2- بوتانون (0.08 – 7.39%)، 1 – هگزانول (0.56 – 16.39%)، 1 – اکتانول (0.49 – 10.86%) و متیل­بوتانوئیک اسید (0.53 – 21.48%) ترکیبات اصلی در اغلب توت­ های سیاه تحلیل شده بودند. تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام از داده ­های نیمه­کمّی نشان داد که تنها دو متغیر (اتیل دکانوات و اتیل استات) برای تمییز موفق توت­ های سیاه بر اساس مکان برداشت آنها لازم است.

1-مقدمه

روبوس آلمیفولیوس اسکات، یک بوته چندساله متعلق خانواده گلسرخیان است که در بسیاری از نواحی جهان رشد می­ کند و از طریق میوه ­های خوراکی­ اش، توت­ های سیاه، کاملاً شناخته شده است. میوه­ های وحشی یا زراعی به علت ترکیب رنگ دلپذیر و مزه و بوی مطبوع خود و نیز مزایایی که در صورت مصرف برای سلامتی انسان دارند (فعالیت آنتی­اکسیدان، ضدسرطان، ضد التهابی  و ضد بیماری­ های مخرب اعصاب) بسیار ارزشمند هستند (هینونن، میر، و فرانکل، 1998؛ سیرام و همکاران، 2006). به علاوه، توت­ های سیاه تازه یا فراوری شده (یخ­ زده، خشک شده، و غیره) برای ساخت صنعتی انواع موادغذایی مانند غلات صبحانه، محصولات لبنی، آب­میوه ­ها، مرباها، نوشیدنی ­ها و غیره مورد استفاده قرار می­گیرند (مورالز، آلباراکین، رودریگز و دوکو، 1996)... 

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 

موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " بهینه سازی یک روش میکرواستخراج با فاز جامد برای تحلیل طیف-سنجی جرمی – کروماتوگرافی گازی بخارهای میوه توت سیاه (روبوس آلمیفولیوس اسکات) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهینه سازی یک روش میکرواستخراج با فاز جامد برای تحلیل طیف-سنجی جرمی – کروماتوگرافی گازی بخارهای میوه توت سیاه (روبوس آلمیفولیوس اسکات)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Food chemistry
سال انتشار
2015
کد محصول
1012651
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
36
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
927 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Blackberry (Rubus ulmifolius Schott)
Solid-Phase Microextraction (SPME)
Gas Chromatography–Mass S

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید