Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ضریب انتقال جرم در ستون استخراج پرشده ضربه ای

در این مقاله، ضرایب کلی حجمی انتقال جرم یک ستون استخراج پرشده ضربه ای با استفاده از مدل نفوذ اندازه گیری شده است. اثرات شدت ضربه و شدت جریان فازهای پراکنده و پیوسته روی ضرایب حجمی بررسی شده است.

چکیده

ضرایب کلی حجمی انتقال جرم با استفاده از مدل نفوذ برای سیستم آب – تولوئن – استون در یک ستون استخراج پرشده ضربه ای اندازه گیری شده است. آزمایشات برای هر دو جهت انتقال جرم انجام شده است. اثرات متغیرهای عملیاتی از جمله شدت ضربه ها و شدت جریان های فازهای پراکنده و پیوسته بر روی ضرایب کلی حجمی انتقال جرم بررسی شده است. یافته های تجربی نشان می دهند که شدت ضربه ها و جهت انتقال جرم اثر بزرگی بر ضریب کلی حجمی انتقال جرم دارد. اثرات شدت جریان فاز پیوسته و پراکنده مهم اما ضعیف تر هستند.  نتایج تجربی به دست آمده در این کار با برخی از انواع دیگر ستون های استخراج مقایسه شده است. در نهایت، دو رابطه تجربی برای پیش بینی ضریب کلی حجمی انتقال جرم فاز پیوسته به عنوان اعداد شروود و رینولدز استنتاج شده است. سازگاری خوبی بین پیش بینی ها و آزمایشات برای تمام شرایط عملیاتی مورد بررسی وجود دارد.

1-مقدمه

استخراج مایع-مایع یکی از گسترده ترین عملیات واحد مورد استفاده در تکنولوژي جداسازی به خصوص در رفتار با ضایعات در بازفرآوری سوخت هسته ای است. عملیات شامل جداسازی یک یا چند ماده (حل شونده) حاضر در یک فاز جامد یا مایع به وسیله افزودن فاز مایع دیگر است که این مواد عمدتا انتقال می یابند. این انتقال جرم اغلب در استخراج ناهمسو انجام می شود. راندمان کنتاکتورهای مایع مایع در درجه اول وابسته به درجه آشفتگی سیستم و منطقه بین سطحی در دسترس برای انتقال است. نرخ انتقال جرم را می توان با حرکت ضربه ای یک دستگاه مکانیکی یا الکترونیکی خارجی به مایعات وارد ساخت. قطعات مکانیکی داخلی حذف ، نشت حداقل و ضربه زن می تواند جدا شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " ضریب انتقال جرم در ستون استخراج پرشده ضربه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ضریب انتقال جرم در ستون استخراج پرشده ضربه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical Engineering and Processing: Process Intensification
سال انتشار
2009
کد محصول
1012737
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
995 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Pulsed packed column
Mass transfer coefficient

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید