Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: تعیین تنش های پسماند ایجاد شده در جوشکاری فولاد ASTM AH36 توسط پروسه ی TIG به صورت عددی

در این مقاله، روش تجربی برای تعیین عددی تنش های پسماند در مفاصل جوش داده شده توسعه داده شده است. این مدل عددی بر مبنای کوپلینگ پدیده های فیزیکی متفاوتی نظیر ماهیت گرمایی، مکانیکی و متالورژیک عملیات جوشکاری می باشد.

چکیده

تنش های پسماند به وجود آمده در مفاصل جوش داده شده، به صورت عددی تعیین می شوند. در این پژوهش، مدلی عددی بر اساس پدیده های فیزیکی مختلفی همچون ماهیت گرمایی، مکانیکی و متالورژیکی عملیات جوشکاری، ارائه شده است و از نرم افزار ABAQUS برای انجام شبیه سازی های عددی استفاده شده است که این نرم افزار بر اساس روش المان محدود (FEM) می باشد. همچنین تمامی جوانب مرتبط با مدل سازی ریاضی فرایند پیچیده ی جوشکاری با استفاده از FEM سنجیده شده است، مانند: تغییرات در خواص فیزیکی و مکانیکی مواد به صورت تابعی از دما؛ ناپایداری و سرعت عملیات جوشکاری و تبدیلات فاز مواد؛ مکانیزم های متفاوت تبادل گرما با محیط (جابجایی یا تابش)؛ که همگی این موارد دارای سطوح بالایی از غیر خطیت می باشند. منبع گرمای استفاده شده در مدل تحلیلی، مدل بیضی دوگانه ی پیشنهاد شده توسط گلداک می باشد که در آن، از صفحه ی فولادی مستطیلی شکل ASTM AH36 با ابعاد 60 mm × 50 mm× 3 mm برای شبیه سازی های فرایند TIG استفاده شده است. در حال حاضر، بهینه سازی عملیات جوشکاری در صنایع پتروشیمی و ساخت کشتی ها مورد ازمایش قرار گرفته و قابلیت کاهش سطوح تنش های پسماند را دارا می باشد .

1-مقدمه

کثرت پدیده های تاثیرگذار بر عملیات جوشکاری و همچنین ناهمگنی میکرو ساختاری جوشکاری، عامل پیچیده ای در تحلیل تئوری و تخمین خواص مکانیکی و فیزیکی مفاصل جوشکاری شده، می باشد. حالت تنش های پسماند، فاکتور مهمی به شمار می آید که ظرفیت بار و طول عمر المانهای ساختاری را تعیین می نماید. تنش های پسماند تاثیر شگرفی بر روی مقاومت مکانیکی این المان ها داشته و با توجه به توسعه آنها پس از عملیات تکنولوژی متعدد همچون جوشکاری، عملیات ترمو-مکانیکی، پرداخت ترمومکانیکی، که همگی آنها ناشی از تغییرشکل های همگن و گاهی اوقات ناشی از عملیات گرمایی و تغییر فاز می باشند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تعیین تنش های پسماند ایجاد شده در جوشکاری فولاد ASTM AH36 توسط پروسه ی TIG به صورت عددی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعیین تنش های پسماند ایجاد شده در جوشکاری فولاد ASTM AH36 توسط پروسه ی TIG به صورت عددی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials Sciences and Applications
سال انتشار
2013
کد محصول
1012852
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 913000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Finite Element Method
TIG Welding
Temperature Field
Residual Stresses

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید