Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: کاربرد شبیه‌سازی تهویه برای کنترل خودسوزی در معدن زیرزمینی زغال: مطالعه موردی در معدن زغالسنگ بولیانتا

ترجمه مقاله درباره کنترل خودسوزی در معدن زیرزمینی زغال آماده دانلود می باشد. در این مقاله، از بسته نرم افزاری شبیه‌سازی تهویه «ونتسیم» برای انجام مطالعه موردی جهت بررسی مشکل نشت هوا در لانگوال بهره‌برداری شده در شرایط وجود چندرگه در زیر پوشش کم‌عمق زمین استفاده شد.

چکیده

خودسوزی زغال بازمانده در گوف لانگوال از دیرباز یکی از خطرهای معادن زغال بوده است. نشت جریان هوا به درون گوف محرک اصلی این خطر است و این خطر در صورتی تشدید می‌شود که لانگوال ها در رگه‌های چندگانه و در اعماق کم‌ باز شوند زیرا به علت وجود اختلاف فشار بین سینه‌کار لانگوال و سطح زمین، ترک‌های القا شده در اثر معدنکاری جریان هوای تازه را به گوف می‌کشانند. برای مطالعه اساسی‌‌تر این مسئله، از بسته شبیه‌سازی تهویه «ونتسیم» برای انجام مطالعه موردی از معدن زغالسنگ بولیانتا استفاده گردید. معلوم شد که ایزوله‌کردن و تحت‌فشار قرار دادن پنل لانگوال فعال می‌تواند این مسئله را کاهش دهد و با تغییر عملکرد فن کمکی و مقاومت ریگلاتور تهویه می‌توان اختلاف فشار را تعدیل کرد. همچنین با استفاده از سیستم تهویه بوستر و از طریق تعدیل وظایف فن می‌توان این مسئله را کاهش داد. شبیه‌سازی تهویه ابزاری قوی برای مطالعه کنترل خودسوزی در معادن زیرزمینی زغالسنگ است.

1-مقدمه

زغالسنگ، به عنوان ماده کربن‌دار، در اثر دماهای محیطی می‌تواند اکسید شود و گرما ایجاد کند ]4-1[. خودگرمایشی یا حتی خودسوزی توده زغالی سبب بروز شرایط نامطلوب در بسیاری از فرآیندهای استخراج و بهر‌ه‌برداری زغال می‌شود ]2، 5 و 6[. علی‌الخصوص آتش‌سوزی‌های معادن زیرزمینی زغالسنگ به علت ایجاد تهدید شدید برای معدنچیان، از بین بردن دارایی‌های ارزشمند معدن زغال و ایجاد گازهای سمی و گلخانه‌ای به عنوان یکی از مخاطرات ویرانگر معدنی شناخته شده است ]7 و 8[. مروری بر تاریخ معدنکاری زغالسنگ استرالیا، بین سالهای 1960 تا 1991 نشان‌دهنده بیش از 125 حادثه آتش‌سوزی در نیوساوت‌ولز و حداقل 68 حادثه آتش‌سوزی در کوینزلند است که بیشتر آن‌ها در کارگاههای زیرزمینی بوده‌اند ]9[. از 1990 تا 1999، تقریباًَ 17% از 87 آتش‌سوزی گزارش شده از معادن زیرزمینی زغالسنگ ایالات متحده در اثر خودسوزی رخ داده‌اند ]10[. در هند، 75% از آتش‌سوزی‌های معادن زغال در اثر خودسوزی رخ داده‌ است ]11[. در چین، حوادث خودگرمایشی در بیش از 50% از معادن زغالسنگ رخ داده است و برآورد می‌شود که تنها در چند معدن مهم زغال، 360 حادثه آتش‌سوزی هر سال در اثر خودسوزی رخ می‌دهد ]12[. یک سوم از 254 مورد آتش‌سوزی معدن گزارش شده طی دوره 1970 تا 1990 در آفریقای جنوبی، در اثر خودسوزی زغال به وجود آمده است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " کاربرد شبیه‌سازی تهویه برای کنترل خودسوزی در معدن زیرزمینی زغال: مطالعه موردی در معدن زغالسنگ بولیانتا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد شبیه‌سازی تهویه برای کنترل خودسوزی در معدن زیرزمینی زغال: مطالعه موردی در معدن زغالسنگ بولیانتا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2018
کد محصول
1012957
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
8 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Ventilation simulation
Spontaneous combustion
Longwall operation
Pressure differential

تاریخ انتشار در سایت: 2018-08-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید