Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: رابطه بین ساختار و ویژگی‌های غشاهای میکروپور تولید شده توسط دوسو جهت يافتگي مخلوط‌های سازگار‌ شده

در این مقاله، غشاهای میکروپور (دارای تخلخل میکرویی) بر اثر جهت‌گیری/آرایش‌یافتگی دوسویه‌ی آمیزه‌ (مخلوط) پلیمریِ متشکل از انیدرید‌مونیک (PPgMA) پیوند خورده با پلی‌پروپیلن (PP)، پلی‌آمید 6 (نایلون 6) و پلی‌پروپیلن تولید شدند.

چکیده

در این مقاله، غشاهای میکروپور (دارای تخلخل میکرویی)  بر اثر جهت‌گیری/آرایش‌یافتگی دوسویه‌ی آمیزه‌ (مخلوط) پلیمریِ متشکل از انیدرید‌مونیک  (PPgMA) پیوند خورده با پلی‌پروپیلن (PP)، پلی‌آمید 6 (نایلون 6) و پلی‌پروپیلن تولید شدند. در طی جهت‌یافتگی دو محوری ( دوسو جهت‌يافتگي)، دامنه‌های ( حوزه‌ها، مناطق) PP که بعنوان فاز پیوسته است، دچار کاواک‌زایی شد در حالیکه دامنه‌های نایلون 6 به صورت صلب و کروی باقی ماندند. اثر ترکیب آمیزه بر کاواک‌زایی آنالیز شد و  برای شناسایی محدوده ترکیب مورد نیاز برای تشکیل یک حفره کامل، نمودارهای سه‌گانه تولید شدند.  اثرات نسبت کشش و ضخامت فیلم اولیه بر ویژگی‌های غشا نیز مورد مطالعه قرار گرفت. مشخص شد که غشاهای تولید شده، دارای تخلخل قابل تنظیم تا 62% و دارای حفرات در مقیاس نانویی می‌باشند. عملکر فیلتراسیون غشاهای با ضخامت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. مشخص شد که این غشاها، در جداسازی ریزدانه‌های لاتکس50 نانومتری- که به صورت سوسپانسیون در آب در آمده بودند- دارای راندمان فیلتراسیون بالایی می‌باشند. 

1-مقدمه

در دهه‌های اخیر، به غشاهای میکرو و مزوپور توجه زیادی شده است [1,2] . روش‌های مورد استفاده برای تولید این غشاهای میکروپور، به فرآیندهای مرطوب و فرآیندهای خشک تقسیم می‌شوند. دو روش فراوری مرطوب، عبارتند از وارونه‌سازی فاز (برگشت فاز ) و استخراج با القای حرارت . در تکنیک‌های برگشت فاز، از اختلاف انحلال‌پذیری پلیمرها در حلال‌های آلی و غیر آلی استفاده می‌شود (3-5). پلیمرهای قابل تولید توسط روش برگشت فاز، عبارتند از دی‌فلوئورید پلی‌وینیلیدین، نایلون 6،6، پلی‌سولفون، سلولز [6] ....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پليمر " با موضوع " رابطه بین ساختار و ویژگی‌های غشاهای میکروپور تولید شده توسط دوسو جهت يافتگي مخلوط‌های سازگار‌ شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رابطه بین ساختار و ویژگی‌های غشاهای میکروپور تولید شده توسط دوسو جهت يافتگي مخلوط‌های سازگار‌ شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Polymer
سال انتشار
2018
کد محصول
1013403
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی پليمر , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی پليمر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




PP/Nylon blends
Biaxial orientation
Latex microbeads filtration

تاریخ انتشار در سایت: 2019-03-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پليمر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید