Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زمين شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک مدل ژنتیکی جدید برای کانسارهای سولفید Ni-Cu-PGE عظیم وابسته به بازالت های طغیانی سیبری

توده نفوذی خارالاخ، یکی از توده های نفوذی گابروئی چند فازی سیل مانند متعددی است که کانسارهای Ni-Cu-PGE رده جهانی در ناحیه نوریلسک – تالناخ را شکل داده است.

چکیده

توده نفوذی خارالاخ، یکی از توده­ های نفوذی گابروئی چند فازی سیل مانند متعددی است که کانسارهای Ni-Cu-PGE رده جهانی در ناحیه نوریلسک – تالناخ را شکل داده است . کانسنگ ­های سولفیدی توده نفوذی خارالاخ، با مقادیر δ34S (10 – 12%) و غلظت PGE بالا (مثلاً تا 10 ppm Pt) مشخصه­ یابی می­ شوند. این مقادیر δ34S، نیازمند افزوده شدن گوگرد پوسته ­ای با نسبت­ های ایزوتوپی بالا مثلاً گوگرد موجود در صخره ­سنگ­ های محلی حامل ماده تبخیری (δ34S، حدود 20 %) و همچنین نیازمند ضرایب R (نسبت­ های جرمی ماگما/سولفید) کمتر از 400 در حین جدایی سولفید هستند، در حالیکه اگر میزان پلاتین ماگما مشابه با مقادیر گدازه ­های غالباً تخلیه نشده هم ­عصر باشد (حدود 10 ppm)، این مقدار پلاتین مستلزم ضرایب R بسیار بالاتر (بیش از 2000) است. این ناسازگاری را می­ توان با واجذب سولفید در جریان جدید ماگمای ناشی از گوشته به تالار استوار عمیق برای تشکیل ماگمای غنی از PGE شرح داد. برهم­ کنش ماگمای غنی از PGE با صخره ­سنگ ­های محلی حامل ماده تبخیری در سیستم تقویت­ شده سطوح پوسته ­ای بالاتر، سبب تولید مایعات سولفیدی با میزان PGE و δ34S بالاتر می­ شود. محاسبات تعادل جرمی نشان می ­دهند که برای شرح مقدار δ34S بالای کانسنگ ­های سولفیدی، به کمتر از 0.9 درصد وزنی انباشت انیدریت صخره ­سنگ­ های محلی حامل ماده تبخیری نیاز داریم. این مدل اگرچه اساساً مبتنی بر داده­ های کانسار خارالاخ است اما می­ توان آن را برای دیگر کانسارهای Ni-Cu-PGE  هم عصر به کار گرفت. برای کانسارهای نوریلسک 1 و تالناخ هم ­عصر، عمق انباشت انیدریت در سیستم ­های تقویت­ شونده مربوطه، باید متفاوت باشد. این مدل، با مدل­ های پیشنهادی پیشین از نظر جزئیات متفاوت است اما این ایده را که تخلیه عناصر کالکوفیل در بازالت­ های طغیانی قاره­ای، ابزار اکتشافی مفیدی برای کانسارهای Ni-Cu-PGE مربوط به توده ­های نفوذی نیمه ­آتشفشانی هم ­عصر است، تقویت می­ کند.

1-مقدمه

در مقاله حاضر که مربوط به زایش کانسنگ ­های سولفید Ni-Cu-PGE در توده ­های نفوذی نیمه ­آتشفشانی متعدد از جمله توده نفوذی خارالاخ در ناحیه نوریلسک – تالناخ سیبری است، به سهم عناصر کالکوفیل از بازالت­ های طغیانی همزمان پرداخته می ­شود. یک گروه تحقیقاتی به رهبری نالدرت (Naldrett 1992؛ Naldrett et al. 1992, 1996؛ Naldrett and Lightfoot, 1999) یک مدل مجزائی را پیشنهاد کردند که بر ارتباط مستقیم بین توده­ های نفوذی حامل کانسنگ و بخش خاص گدازه ­های هم­ سن (یعنی بخش نادژدینسکی) تکیه دارد که این بخش فاقد عناصر کالکوفیل از جمله عناصر Ni، Cu، Au و گروه پلاتین است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " یک مدل ژنتیکی جدید برای کانسارهای سولفید Ni-Cu-PGE عظیم وابسته به بازالت های طغیانی سیبری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مدل ژنتیکی جدید برای کانسارهای سولفید Ni-Cu-PGE عظیم وابسته به بازالت های طغیانی سیبری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Society of Economic Geologists, Inc. Economic Geology
سال انتشار
2009
کد محصول
1013410
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زمين شناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Ni-Cu-PGE sulfide ores

تاریخ انتشار در سایت: 2019-03-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید