Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: رهیافتی به مدل کمی ترقیق آنومالی‌های ژئوشیمیایی منبع نقطه‌ای در نواحی پایین دست

استفاده از روش‌های توسعه‌یافته توسط پژوهشگران روسی، عمدتاً توسط سولووف و ماتویف، نشان می‌دهد که مدل‌های هاکس و پان و هریس از پیوندهای بین رسوبات آبراهه‌ای و ژئوشیمی خاک در واقع مدل‌های ساده‌سازی‌شده و موارد خاص هستند.

چکیده

ارتباط کمی بین آنومالی‌های ژئوشیمیایی خاک منبع نقطه‌ای و پاسخ آنها در رسوبات آبراهه‌ای از طریق مفهوم قدرت تولید (مساحت × عیار) بیان می‌شود. در این مقاله نشان داده می‌شود که معادله ارائه شده توسط هاکس در سال 1976 زیرمجموعه‌ای از طیف وسیع‌تری از معادلاتی است که توسط پژوهشگران روسی پیشنهاد شده است. این پژوهشگران دو ضریب را برای توضیح رفتار متباین عناصر مختلف و موقعیت آنومالی‌ خاک در حوضه آبریز معرفی کردند. محاسبه این ضرایب مستلزم برداشت یک سری نمونه در پایین‌دست از انتهای ورودی خاک آنومال است. مفهوم قدرت تولید در موارد وجود نمونه‌ها و آنومالی‌های متعددی در حوضه های آبریز کاربرد خاصی دارد. تصویر کردن قدرت تولید این امکان را می‌دهد تا مناطق آنومالی را که از عیار عناصر خام قابل تشخیص نیستند، تشخیص دهیم. سودمندی این تکنیک‌ها با استفاده از برداشت تفصیلی رسوبات آبراهه‌ای در شمال غربی اسکاتلند نشان داده شده است. پراکندگی از یک گوسان با پراکندگی محاسبه شده از معادله هاکس متفاوت است که این امر نشان می‌دهد که برای تشخیص آنومالی‌های خاک به نمونه‌برداری تفصیلی نیاز است. تصویر کردن قدرت تولید به ما امکان می‌دهد تا در پایه شیب‌های اصلی آنومالی‌هایی را که توسط رسوبات بالاشیب رقیق شده‌اند، شناسایی کنیم.

1-مقدمه

یکی از سوالات متداول دانشجویان ژئوشیمی اکتشافی این است که آیا یک رابطه مستقیم و کمی بین عیار فلزات اندازه‌گیری شده در آنومالی‌های گسسته خاک و عیار آن‌ها در رسوبات آبراهه‌ای مربوطه وجود دارد؟ در پاسخ گفته می‌شود که چنین رابطه‌ای دقیق نیست و رسوبات آبراهه‌ای باید با رتبه‌بندی حوضه‌های آبریز پس از کسر تغییرات در زمینه و اثرات فیزیکی، از طریق تاثیر پاکسازی و تمرکز کانی‌ سنگین، تفسیر شوند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " رهیافتی به مدل کمی ترقیق آنومالی‌های ژئوشیمیایی منبع نقطه‌ای در نواحی پایین دست " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رهیافتی به مدل کمی ترقیق آنومالی‌های ژئوشیمیایی منبع نقطه‌ای در نواحی پایین دست
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
1999
کد محصول
1016046
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
770,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
7 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زمين شناسی , مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 770000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





stream sediments
catchments
GIS
mineral exploration

تاریخ انتشار در سایت: 2023-03-20
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید