Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: پیشرفت در جمع‌آوری ژئوگاز در چین

بیش از 15 سال بهبود مستمر در آزمایش ژئوگاز در چین، تجربه بسیار ارزشمندی را با استفاده از این تکنیک «ژئوشیمی نفوذ عمیق» ایجاد کرده است. با این حال، بیشتر داده‌های منتشره از برداشت‌های ژئوگاز در چین قبل از سال 1999، به‌دلیل غلظت عناصر خالی بالا و متغیری که با آن مواجه می‌شوند، ممکن است مشکوک باشند.

چکیده

سابقه برداشتهای ژئوگاز در چین به بیش از 15 سال پیش بر می گردد. اگرچه تجربیات بسیار ارزشمندی از این مطالعات به دست آمده است،اما پیشرفت اندکی (تا همین اواخر) در درک مکانیسم های درگیر و روش‌های آزمایش صورت گرفته است. یکی از چالش‌های اصلی طراحی کلکتور‌ موثر برای فلزات در ژئوگاز با استفاده از محیط مناسب برای جذب کامل، بدون دانستن شکل واقعی آنها است. چندین کلکتور‌ در چین آزمایش‌شده است. تقریباً تمام کلکتور‌‌های جامد مورد استفاده در آزمایش ژئوگاز حاوی مقادیر متغیری از فلزات هستند که از نظر شیمیایی یا فیزیکی به سختی حذف می‌شوند. بنابراین برخی از داده‌های منتشر شده مربوط به برداشتهای ژئوگاز باید دوباره ارزیابی شوند. کلکتور‌‌های مایع تازه توسعه‌یافته، که از سال 1999 استفاده می‌شوند، دقت داده‌های ژئوگاز را بهبود بخشیده‌اند زیرا از نظر سطوح خالی مقادیر پایینی دارند و استفاده از آنها نیاز به هضم زمان‌بر را حذف می‌کند و محیط آبی به راحتی توسط طیف‌سنجی جرمی پلاسما جفت‌شده القایی تجزیه می‌شود. با این بهسازی در کلکتور‌‌ها، آنومالی‌‌های اخیر ژئوگاز به‌دست‌آمده در خاک‌های پوشاننده کانی‌سازی مدفون، حضور فلزات در گاز خاک را تأیید و اعتبار این تکنیک را تصدیق می‌کند.

1-مقدمه

برداشت‌های ژئوگاز در اکتشاف منابع معدنی برای اولین بار توسط دانشمندان سوئدی معرفی و به کار گرفته شد (کریستیانسون و مالمکویست 1982; 1987; مالمکویست وکریستیانسون 1984; کریستیانسون و همکاران 1990). این تکنیک بعداً به‌عنوان «گاز فلز در خاک»، «NAMEG»  (زی و همکاران 1999) و «بررسی مواد در مقیاس نانو» (لیو و همکاران 1997) نیز شناخته شد. از سال 1990، محققان در چین با حمایت وزارت زمین شناسی و منابع معدنی سابق، سازمان زمین شناسی چین و کمیته بنیاد ملی علوم (NSFC) تحقیقات گسترده ای را در مورد کاربردهای بالقوه برداشت‌ ژئوگاز در اکتشافات معدنی انجام داده اند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " پیشرفت در جمع‌آوری ژئوگاز در چین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیشرفت در جمع‌آوری ژئوگاز در چین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Geochemistry: Exploration, Environment, Analysis
سال انتشار
2008
کد محصول
1016054
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
770,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زمين شناسی , مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 770000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Geogas survey
solid collectors
liquid collectors
geochemical exploration

تاریخ انتشار در سایت: 2023-04-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید