وجود 2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در آموزش عالی

وجود 2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در آموزش عالی

محمدحسین امید معاون اداری و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: 2700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در مجموعه آموزش عالی وجود دارد.

محمدحسین امید در شورای دانشگاه کاشان اظهار داشت: با اعتبارات محدود دولتی  این پروژه ها تا 10 سال آینده نیز تکمیل نخواهد شد.

وی مشارکت خیرین را برای تکمیل این طرح ها خواستار شد و افزود:  از خیرین تقاضا می شود این پروژه ها را که در دانشگاه ها روی زمین مانده است مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم این طرح ها را تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام برسانیم.

معاون اداری و مدیریت منابع وزارت علوم فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی  و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاهها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در وزارت علوم تلاش زیادی شده تا 15 درصد اعتبارات صرف تحقیقات شود.

وی به چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات وزارت علوم اشاره کرد و افزود: از این مبلغ 600 میلیارد تومان برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

امید در خصوص اعزام فرصت های مطالعاتی اساتید به دیگر کشور ها اشاره کرد و گفت: اعزام اساتید برای فرصت های مطالعاتی و برای رشته هایی که در کشور مورد نیاز است حدود 110 نفر پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: درسال جاری تعداد زیادی تفاهم نامه با دیگر دانشگاههای جهان داشته ایم و با تحولی که در  سیاست خارجی داشته ایم علاقمندی کشورهای پیشرفته برای ارتباط با دانشگاههای ایران بسیار زیاد شده است.

تعداد بازدید : 576

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید