اپلیکیشنی موبایلی برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم

اپلیکیشنی موبایلی برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم

یک شرکت تولیدکننده تلفن همراه در کره جنوبی ابتکارعمل جالب توجهی در استفاده از تلفن همراه برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم (درخودماندگی) ارایه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اپلیکیشن جدید که توسط سامسونگ ارایه شده با هدف کمک به ارتقای کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم در تلفن های همراه نصب می شود.

کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند به دلیل ناتوانی در برقراری ساده ترین نوع ارتباطات با محیط اطراف از دریافت یا انتقال حس شادی ناتوان هستند.

این اپلیکیشن جدید که (Look At Me ) "به من نگاه کن" نام دارد با هدف افزایش مهارت های اولیه اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم ارایه شده است.

بیش از 60 میلیون کودک مبتلا به اوتیسم در سراسر جهان زندگی می کنند که بسیاری از آنها از مهارت های اولیه اجتماعی محروم هستند. با این حال این دسته از افراد در استفاده از دستگاههای الکترونیکی نظیر تلفن های همراه هوشمند هیچگونه مشکلی ندارند و از این رو می توان از این فناوری برای کمک به درمان و بهبود کیفیت زندگی آنها استفاده کرد.

مهمترین مشکل این کودکان، کم توانی یا ناتوانی در برقراری تماس چشمی و حفظ آن است. اکنون این اپلیکیشن جدید به کودکان اوتیسمی کمک می کند تا از طریق یک سری از برنامه ها که با هدف تحریک آنها به خندیدن و سرگرم بودن طراحی شده اند، مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنند.

 

در ارایه این فناوری نوین گروهی از محققان دانشگاه ملی سؤول و دانشگاه "یانسی" کره جنوبی حضور داشته اند.

تعداد بازدید : 585

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید