۹ چالش پیش روی دانشگاه های بزرگ کشور/ اصفهان میزبان ۱۰ رئیس دانشگاه

۹ چالش پیش روی دانشگاه های بزرگ کشور/ اصفهان میزبان ۱۰ رئیس دانشگاه

اصفهان- رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در حال حاضر ۹ چالش اصلی پیش روی دانشگاه های بزرگ است که در نشستی با ۱۰ رئیس دانشگاه بزرگ کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود مدرس هاشمی ظهر امروز در نشست با ۱۰ رئیس دانشگاه بزرگ کشور اظهار داشت: تنزّل جایگاه، افت کیفیت آموزشی، وجود ابهام و افت کیفی در حوزه پژوهش و فناوری، تمرکز گرایی بیش از حد در آموزش عالی، کاهش مقدار مطلق و نیز سهم دانشگاه های بزرگ وبرترکشور از بودجه کلی آموزش عالی، مشکلات فرهنگی ونیز مشکلات مربوط به امور پشتیبانی و رفاهی از جمله چالش های پیش روی دانشگاه های بزرگ کشور است.

وی عدم توجه دقیق به رسالت دانشگاه ها را از جمله مشکلات موجود دانست، بیان داشت: تربیت نیروی انسانی، متخصص، متعهد، خلاق و کارآفرین، ایفای نقش به عنوان مغز متفکر جامعه، انجام تحقیقات بنیادی در جهت پیشگیری از آسیب ها، انجام تحقیقات کاربردی، حل مسائل جامعه وصنعت در کوتاه مدت و تبدیل ایده به محصول از جمله این رسالت هاست که در صورت توجه به هریک یک وبر اساس میزان اهمیت آن ها، از مشکلات پیش روی دانشگاه ها کاسته می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهداف این نشست اضافه کرد: رسالت سنگین نظام آموزش عالی کشور به منظور تحقق اهداف نظام، موفقیت های آموزش عالی کشور طی دو دهه گذشته و در کنار وجود چالش ها و مشکلات فراوان، نقش ویژه دانشگاه های برتر، بزرگ و باسابقه در تحقق این موفقیت ها و نیز حل چالش های پیش رو، از ضرورت های برگزاری این نشست است.

وی افزود: استفاده از تجربیات پیرامون مسائل، مشکلات و نقاط ضعف وقوت مشترک و ایجاد شرایطی به منظور  ارائه پیشنهادات و راهکارها در خصوص مشکلات و مسائل موجود به وزارت عطف و دیگر دستگاه های متولی کشور از نتایج مورد انتظار در برگزاری این گردهمایی است.

گفتنی این نشست با حضور سرپرست دانشگاه تهران، رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی تهران، فردوسی مشهد، اصفهان، تبریز ونیز معاونین دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر، علم و صنعت و تربیت مدرس برگزار شد برگزار شد.

تعداد بازدید : 467

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید