آمار اختراعات ارتقا یافته/ حمایت از شرکت های نوپای دانش بنیان

آمار اختراعات ارتقا یافته/ حمایت از شرکت های نوپای دانش بنیان

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان گفت: از چهار سال پیش تاکنون 11 هزار اختراع در بنیاد ملی نخبگان مورد بررسی قرار گرفته که 2 هزار تعداد برگزیده شدند و کمتر از 20 اختراع، توانسته‌اند ارتقا پیدا کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی منتظر در افتتاحیه جشنواره شکوفایی اختراعات استان‌های تهران و البرز با اشاره به اینکه ما باید هر استعدادی که در کشور حتی در روستاها وجود دارد را شناسایی کنیم، اظهار داشت: استفاده از استعدادهای برتر در کشور را می‌توانیم در راستای برطرف کردن نیازهای کشور استفاده کنیم که در این جشنواره هم هدف ما شناسایی برگزیدگان و استعدادهای برتر است.

وی با بیان اینکه در یک ماه آینده جشنواره تخصصی‌ را برگزار می‌کنیم، گفت: از سال آینده از مجموعه توانمندی‌های کشور در برگزاری جشنواره‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم نیروهای خلاق و نوآور را شناسایی کنیم.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان افزود: ما به دنبال اختراعاتی هستیم که نقطه شروع آن در زمین علم و سَر آن در آسمان تجارت باشد.

منتظر با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی تنها به این سه روز ختم نمی‌شود، گفت: بعد از برگزاری جشنواره، فرآیند جدیدی آغاز می‌شود که حداقل برای سه تا چهار سال مخترعان با بنیاد همراهی می‌شوند.

وی افزود: شناخته‌شدگان در جشنواره‌ها یک فرآیند توانمندسازی را طی می‌کنند تا از این طریق بتوانند حداکثر در زمان یک ساله شرکت دانش بنیان نوپایی ایجاد کنند که در این فرآیند سه ماهه تا یک ساله آموزش‌هایی به مخترعان در خصوص ایجاد شرکت‌های نوپا داده می‌شود.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: حمایت بنیاد ملی نخبگان از شرکت‌های نوپا در جهت ایجاد شرکت‌های بالغ است تا محصول خود را بتوانند به صورت صنعتی بسازند که این موضوع نیز حداکثر یک سال به طول می انجامد.

منتظر با اشاره به اینکه از اختراعات تا تبدیل یک شرکت دانش بنیان مدت زمانی دو ساله نیاز است، اظهار داشت: بعد از اینکه مخترعان توانستند شرکت دانش بنیانی را ایجاد کنند، بنیاد می‌تواند حمایت‌هایی بی‌نهایت به آنها اعطا کند.

وی خاطر نشان کرد: از چهار سال پیش تاکنون 11 هزار اختراع در بنیاد ملی نخبگان مورد بررسی قرار گرفته که 2000 از این تعداد برگزیده شده‌اند و تاکنون کمتر از 20 اختراع، توانسته‌اند یک سطح بالا بیایند و ارتقا پیدا کنند.

تعداد بازدید : 488

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید