از بین بردن دردهای بعد از جراحی با لیزر

از بین بردن دردهای بعد از جراحی با لیزر

محققان در مرکز علوم و فنون لیزر توانستند دستگاهی برای از بین بردن انواع دردها از جمله دردهای بعد از هرنوع جراحی تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگران در مرکز علوم و فنون لیزر ایران توانستند دستگاه  لیزرتراپی کم توان بسازند که این لیزر جزء خانواده لیزرهای سرد بوده و قادر است تغییرات مثبتی در سطح سلولی بدن ایجاد کنند.

در این نوع لیزرها، انرژی فوتون های تایید شده به بافت، به انرژی شیمیایی درون سلولی تبدیل شده که برای تسریع معالجه طبیعی سلول ها و بافت های بدن، در طیف گسترده ای از بیماریها استفاده می شود.

لیزرتراپی کم توان بدون ایجاد حرارت قابل ملاحظه ای در سطح سلول، منجر به تغییرات فیزیولوژیک در عملکرد آن می شود که در واقع انرژی جذب شده توسط بافت زنده باعث فعال شدن واکنش های بیوشیمیایی درون سلولی شده و در نهایت به ساخت و ساز بیولوژیک سلول های بدن منجر می شود.

دستگاه لیزرتراپی کم توان، کاربردهای درمانی برای بیماریهای مفاصل استخوان، بیماریهای قلب و عروق، بیماریهای ریوی، بیماریهای متابولیسمی مانند دیابت، افزایش چربی، چاقی و مواردی از این دست را دارد.

همچنین برای درمان بیماریهای گوش حلق و بینی، زنان، بیماریهای گوارش، پوستی، کلیوی، عصبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از دستگاه لیزرتراپی کم توان می توان بعد از جراحی های، سوختگی، کلوئید، درد بعد از جراحی، بازگشت سریع فعالیت ارگان ها  بعد از جراحی، تسریع  ترمیم زخم، کاهش التهاب و عفونت ، افزایش عمر گرافت های پوستی استفاده شود.

استفاده از این دستگاه به دلیل اینکه کم توان است باید به مدت دوماه  مداوم استفاده شود تا اثردرمانی خود را نشان دهد.

تعداد بازدید : 583

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید