کشف هسته ای پنهان در دل هسته شناخته شده زمین

کشف هسته ای پنهان در دل هسته شناخته شده زمین

دانشمندان از کشف هسته ای پنهان در دل هسته شناخته شده زمین خبر می دهند که تاکنون اطلاعی از وجود آن نداشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کشف مهم تا آن حد از اهمیت برخوردار است که حتی می تواند به تغییراتی شگرف در دانش زمین شناسی منجر شود.

تاکنون اینگونه تصور می شد که زمین متشکل از لایه های مختلفی است که به پوسته صخره ای، جبه، هسته مذاب خارجی و هسته درونی آهن جامد تقسیم می شوند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد هسته درونی زمین خود متشکل از ساختار درونی مجزایی است که می توان آن را هسته ای در هسته درونی زمین به شمار آورد.

این بخش تازه کشف شده قطری به اندازه نصف هسته درونی زمین دارد. اکنون تصور می شود که بسیاری از رموز کشف نشده زمین و همچنین تاریخ مبهم آن در این بخش نهفته باشد.

تیمی از محققان دانشگاه الینویز و دانشگاه نانجینگ چین با بهره گیری از فناوری مربوط به اندازه گیری قدرت زمین لرزه ها و اعمال تغییراتی در آن به این یافته مهم دست یافته اند.

در این پروژه آنها به جای گوش دادن به سیگنال های امواج درونی تکان های اعماق زمین، امواجی را مورد بررسی دقیق قرار می دهند که پس از وقوع زمین لرزه ها تشدید می شوند. آنها امواجی از این دست را که در حدفاصل سالهای 1992 تا 2012 در اعماق زمین شکل گرفته بودند مورد آنالیز دقیق قرار دادند.

محققان با بررسی این امواج و انعکاس هایی که در لایه های مختلف زمین پیدا می کنند موفق به ترسیم دنیای اعماق زمین شده اند.

در خلال این مطالعات آنچه که بیش از هر چیزی محققان را هیجان زده کرده ساختار به مراتب پیچیده تر از تصورات قبلی هسته زمین بوده است. بررسی داده های امواج درون زمینی این احتمال را قطعی کرده است که درون هسته شناخته شده زمین هسته دیگری نهفته است.

تعداد بازدید : 476

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید