توسعه رشته‌ هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد/ افزایش استخدام استاد

توسعه رشته‌ هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد/ افزایش استخدام استاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه رشته «هوش مصنوعی» در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد برای توسعه رشته هوش مصنوعی برنامه‌هایی دارد و قرار است این رشته را گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده امروز در «افتتاحیه دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران»، گفت: امسال سال خوبی برای ایرانیان بود، چرا که شروع امسال با نام حضرت فاطمه (س) آغاز و انتهای امسال نیز با نام آن حضرت به پایان می‌رسد و می‌توانیم امسال را به نام «حلول فاطمی» بنامیم که به واسطه آن حضرت، شاهد پیروزی‌های ایران باشیم.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر تیم مذاکره‌کننده با کشورهای خارجی، گفت: یکی از این پیروزی‌ها، به توافق رسیدن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که موفق شدند در مقابل کشورهای قدرتمند جهانی، نام ایران را سرافراز و از خون شهدای هسته‌ای ایران دفاع کنند. در رأس این پیروزی‌ها، دکتر ظریف بود که توانست با دانش خود در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کند. این کار وزیر امور خارجه همانند امیرکبیر، مصدق و اقداماتی مانند فتح خرمشهر بوده است که در مقابل با این فعالیت‌ها، قابل مقایسه است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ریشه این کار به دانش هسته‌ای ما بازمی‌گردد چرا که این دانش هسته‌ای باعث قدرت اصلی ملت به شمار می‌رود.

میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی برای توسعه علمی و فناوری کشور شروع شده که برای این کار نیازمند دانشمندان و دانشجویان هستیم، گفت: مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد، توسعه علوم و فناوری و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان با توجه به سند ابلاغی علمی و فناوری از سوی مقام معظم رهبری است که این موضوع بار سنگینی را بر دوش دانشگاه‌ها گذاشته‌ است.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد از سال ۱۳۹۲ بر روی توسعه علوم و فناوری و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و توانسته‌ایم به موفقیت‌هایی در این زمینه برسیم.

برنامه علمی دانشگاه آزاد تا سال ۹۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اکنون تعداد مراکز رشد این دانشگاه به ۵۴ مرکز رسیده و تعداد ۴۲۰ واحد فناور در دانشگاه آزاد وجود دارد. بنا داریم تا در سال ۹۶ تعداد شرکت‌های دانش‌ بنیان را به ۸۰۰، تعداد مراکز رشد را به ۱۵۰ و ۳۲ پارک علمی و فناوری افزایش دهیم که برای این کار برنامه‌ریزی شده و بودجه‌هایی هم در نظر گرفته شده است.

میرزاده با اظهار خرسندی از خبر خوشی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به وی داد، گفت: قرار است قرارداد تولید انبوه خودروی برقی ساخته شده توسط محققان دانشگاه آزاد قزوین را با معاونت علمی و فناوری به امضا برسانیم.

وی با اشاره به گزارشی که اخیرا در مجله «نیچر» مبنی بر اینکه «توسعه و اختراعات باید در رشته‌‌های چند نظمی صورت گیرد»، به چاپ رسیده است، گفت: هوش مصنوعی نیز از رشته‌های چند نظمی است که دانشگاه آزاد برنامه‌هایی برای توسعه این رشته دارد، چرا که رشته جذاب و مورد نیاز برای کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: همچنین توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تحصیلات تکمیلی و توسعه رشته‌های میان رشته‌ای از برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید است.

افزایش استخدام هیأت علمی 

میرزاده از افزایش استخدام اعضای هیات علمی تا پایان سال خبر داد و گفت: بنا داریم تا در سال جاری ۵۰۰۰ استاد PHD را در مجموعه دانشگاه آزاد استخدام کنیم. همچنین قرار است تا سال ۱۳۹۶ نیروهای استخدامی PHD به ۲۰ هزار نفر برسد.

تعداد بازدید : 549

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید