آغاز همکاری دانشگاه علامه با دانشگاههای دولتی روسیه

آغاز همکاری دانشگاه علامه با دانشگاههای دولتی روسیه

تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های دولتی سن پترزبورگ و مسکو امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلیمی به همراه هیئتی از دانشگاه علامه طباطبایی ۱۱ الی ۱۳ خرداد با حضور در دانشگاه دولتی  و دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ و دانشگاه زبانشناسی، دانشگاه دولتی روابط بین الملل و دانشگاه علوم انسانی مسکو ضمن عقد تفاهم نامه همکاری در خصوص برنامه ریزی فعالیتهای مشترک آتی به مذاکره پرداختند.

در ملاقات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و زاوارزین معاون دانشگاه دولتی سنپترزبورگ، طرفین ضمن معرفی ظرفیتهای موجود در دو دانشگاه در خصوص همکاری های مشترک آتی به ویژه در حوزه مطالعات شرق شناسی به توافق اولیه رسیدند و قرار شد رئیس دانشگاه دولتی سنپترزبورگ و معاون وی شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی به ایران سفر کنند.

همچنین سلیمی و هیئت همراه در ملاقات با آلکساندر زاپیسوتسکی، رئیس دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سنپترزبورگ، ضمن عقد تفاهمنامه همکاری مشترک در خصوص برگزاری همایش «ویژگیهای مشترک فرهنگی ایران و روسیه» به توافق رسیدند.

در این مذاکرات ۲ طرف علاوه بر توافق بر سر برگزاری همایش «ویژگیهای مشترک فرهنگی ایران و روسیه»، که زمان برگزاری آن اردیبهشت سال ۱۳۹۵ خواهد بود، در خصوص همکاری و مشارکت علمی در بخشهای مرتبط و متناسب با ظرفیتهای طرفین نیز به تفاهم اولیه رسیدند. به پیشنهاد دکتر سلیمی با توجه به ظرفیت دانشگاه علامه طباطبایی و تجربه دو سال گذشته در ارائه راهکار جهت حل مسائل و مشکلات دستگاههای اجرائی، طرفین در خصوص راه اندازی مرکز بین المللی حل و فصل منازعات بین المللی به توافق اولیه رسیدند.

تعداد بازدید : 562

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید