نرخ سود تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان ۷درصد کاهش یافت

نرخ سود تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان ۷درصد کاهش یافت

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی از اقدامات این صندوق برای کاهش نرخ سود تسهیلات سیستم بانکی به میزان ۷ درصد برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس شفیعی در نشست آشنایی شرکت‌های دانش بنیان با قوانین در مرکز سیاست‌های علمی کشور با تاکید بر اینکه تسهیلات صندوق شامل بخش خصوصی و تعاونی‌ها خواهد شد، گفت: شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد از سهام آنها دولتی باشد مشمول حمایت صندوق نخواهند شد.

وی حمایت برگزاری همایش‌ها را در حیطه وظایف صندوق ندانست و اظهار داشت: در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان سعی بر توانمند سازی آنها داریم و در این راستا تلاش می‌شود تا این شرکت‌ها با ادبیات اقتصادی آشنا شوند.

شفیعی تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را شامل تسهیلات قرض الحسنه، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، صدور ضمانت نامه، مشارکت و انتقال فناوری و فروش محصولات دانش بنیان به صورت لیزینگ ذکر کرد و ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های نوپا ۵۰ میلیون ریال و برای شرکت‌های غیر نوپا تا ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به جزئیات تسهیلات این صندوق اشاره کرد و گفت: برای ارتقا و یا نمونه سازی محصولات دانش بنیان از طریق «کمیته صد» سقف پرداخت‌های صندوق ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است که زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است و سقف این تسهیلات از طریق کمیته اعتباری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است.

شفیعی، میزان تسهیلات صندوق برای ثبت بین المللی را ۴۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد ذکر کرد و ادامه داد: در زمینه توسعه بازار نیز حمایتهای صندوق شامل فروش لیزینگ می شود که تاکنون نرخ لیزینگ ۱۲ درصد بوده که این میزان به چهار درصد کاهش یافته است.

وی سقف تسهیلات لیزینگ را ۷۰ درصد قیمت برای هر خرید دانست و خاطر نشان کرد: سقف تسهیلات لیزینگ تا دو میلیارد تومان تعیین شده است.

شفیعی، میزان تسهیلات برای حوزه خطر پذیر را نامحدود عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات صندوق برای سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان نوپا ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ بازپرداخت ۱۴ درصد خواهد بود و تسهیلات خدمات پشتیبانی تخصصی ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به سایر حمایتهای صندوق اشاره کرد و گفت: در صورتی که شرکت دانش بنیانی از سیستم بانکی وامی دریافت کرده باشد صندوق به منظور کاهش سود تسهیلات در قالب "یارانه تسهیلات" اعتباراتی را پرداخت خواهد کرد که از این طریق هفت درصد نرخ سود سیستم بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان کاهش خواهد یافت.

شفیعی میزان تسهیلات صندوق برای انتقال و صادرات فناوری را دو میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: تسهیلات اعطا شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان بر اساس اسناد بالادستی تعریف شده است.

تعداد بازدید : 555

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید