۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می كنند

۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می كنند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: ۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می كنند.

محمدتقی احمدی در شورای دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم ایجاد تقویم آموزشی و پژوهشی مجزا در هر یک از گروه های آموزشی و توجه به رشد و تعالی اعضای هیات علمی جوان تاكید کرد.

وی به لزوم توازن حق التدریس اعضای هیات علمی جوان و پیشكسوت دانشگاه تاكید كرد و گفت: مدیران گروه ها باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشند تا اساتید جوان نیز بتوانند ظرفیت موظفی حق التدریس خود را پر كنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: تیم تدوین طرح راهبردی دانشگاه جلسات متعددی را با دانشكده ها و مراكز تحقیقاتی برگزار کرده و هیات رئیسه دانشكده ها و مراكز تحقیقاتی نیز باید درخصوص نحوه اجرا و اقدامات انجام شده در خصوص این طرح به صورت هفتگی گزارش های خود را ارائه کنند.

احمدی با اشاره به طول مدت تحصیل دانشجویان تصریح كرد: ۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می كنند و باید سعی شود این امر به گونه ای صحیح اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آیین نامه جدید كارشناسی ارشد که ابلاغ شده است و براساس آن اخذ ۱۴ واحد آموزشی در هر ترم تحصیلی بلامانع است، باید روسای دانشكده ها و مدیران گروه ها تلاش کنند تا در دوره دكتری و هم كارشناسی ارشد واحدهای آموزشی طی دو ترم ارائه شود و زمان باقی مانده به امر پژوهش، پایان نامه و رساله دانشجویان اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه با تاكید بر لزوم داشتن تقویم تحصیلی در تمام گروهها اظهار داشت: در راستای منظم كردن فرایند تحصیلی دانشجویان هر گروه باید برای سال تحصیلی خود یک تقویم آموزشی و پژوهشی داشته باشد تا كارها به طور منظم پیش رود.

تعداد بازدید : 484

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید