بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره تحولات دانشگاه آزاد

 بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره تحولات دانشگاه آزاد

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد دانشگاه آزاد یکی از نهادهای علمی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور است که می‌توانست و می‌تواند یکی از پیشران‌های مؤثر فرآیند رشد علمی کشور باشد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره تحولات دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای علمی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور است که در صورت بقا بر اهداف تعریف شده و صحیح اولیه و حرکت بر جاده مستقیم و نیز مصون ماندن از رهزنان مسیر و آسیب‌های مختلف، می‌توانست و می‌تواند یکی از پیشران‌های مؤثر فرآیند رشد علمی کشور باشد.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن استقبال از رویکرد اخیر در مدیریت این مجموعه گران‌سنگ علمی، نکاتی را به شرح زیر اعلام می‌دارد:

1- وجود صدها شعبه دانشگاه در داخل و خارج که بیش از یک میلیون دانشجوی پرنشاط، ده‌ها هزار استاد فرهیخته عضو علمی و مدعو و هزاران کارمند با اراده و پر تلاش را در بستر خود جای داده است در کنار آموزش عالی دولتی، یک فرصت استثنایی و بی‌بدیل است.

انکار نمی‌کنیم که در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های سیاسی فرهنگی و اجتماعی آثار متفاوت خود را بر این مرکز علمی و آموزشی نیز به جا گذاشته است که تحلیل دقیق و بی‌پرده آن مطلعان رو و پشت صحنه حوادث ریز و درشت و مجال مستوفایی را می‌طلبد که بخشی از آن در جریان تحقیق و تفحص ناتمام مجلس هفتم و برخی نیز در فرآیند به انجام رسیده تحقیق و تفحص مجلس نهم در معرض نگاه طالبان حقیقت و پژوهشگران قرار گرفته است.

انتصاب جناب آقای دکتر ولایتی از سوی رهبر معظم انقلاب به ریاست هیأت مؤسس و متعاقب آن انتخاب به عنوان رئیس هیأت امنای این دانشگاه نقطه عطفی در بازیابی محتوایی و حتی شکلی این دانشگاه در جهت اهداف واقعی یک مرکز و معهد بزرگ علمی است.

2- دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نیت و خواست اکثریت صاحبان واقعی‌اش (دانشجو، استاد و کارمند) باید در راستای اهداف بلند نظام اسلامی حرکت کند و همین هدف مهم می‌طلبد که سیاست‌گذاران و سکانداران اجرایی این دانشگاه کسانی باشند که ایمان و انگیزه به رشد واقعی و همه‌جانبه آن داشته باشند که بدیهی است اولویت و رجحان در بهره بردن از نیروهای شایسته و پا به رکاب داخلی دانشگاه است.

کانون دانشگاهیان در همین راستا از دانشمند فرهیخته جناب دکتر ولایتی انتطار دارد که ریل‌گذاری انقلابی و تغییر توأم با صلابت منطقی را که به تعبیر رهبری عین عقلانیت است در دانشگاه با جدیت پیگیری کنند.

3- توقع ما آن است که افرادی چون حجت‌الا سلام سیدحسن خمینی در راستای به ثمر نشستن این اهداف یار خاطر کسانی باشند که این بار سنگین بر دوش‌شان نهاده شده است.

4- رشد و شکوفایی واقعی دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی همه دلسوزان نظام است و به همین خاطر انتظار می‌رود نهاد مهمی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسریع در تکمیل اعضای پیشنهادی هیأت امنا و در ادامه تصویب با حُسن ظن رئیس پیشنهادی دانشگاه برای تحقق این آرمان بزرگ مساعدت اصلی را بنماید.

بدیهی است قرار گرفتن مدیرانی مؤمن، متعهد انقلابی و کارا و برخوردار از سلامت فکری مالی و اخلاقی بر مسند خدمت پیش زمینه حرکت امیدوارانه به سوی همه اهداف بلند، تضمین‌کننده دستاوردهای کم‌نظیر و برچیدن بساط ناهنجاری‌های ریز و درشتی است که وجود برخی از آنها چنان عیان است که نیازی به بیانش نیست.

در پایان کانون دانشگاهیان ضمن آرزوی توفیق برای متولیان امر، اعلام می‌دارد ضمن رصد دقیق وضعیت بر اساس وظیفه دینی و شهروندی خود آماده ارائه هر گونه مساعدت فکری و عملی به مسئولان امر است.

 

تعداد بازدید : 403

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید