Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " خشك سازی انجمادی داروئی در ویال ها: تاثیر پروتوكول انجماد سازی و پیكربندی نمونه روی مورفولوژی یخ و بافت كیك خشك شده انجمادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خشك سازی انجمادی داروئی در ویال ها: تاثیر پروتوكول انجماد سازی و پیكربندی نمونه روی مورفولوژی یخ و بافت كیك خشك شده انجمادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical Engineering and Processing: Process Intensification
سال انتشار
2007
کد محصول
1000026
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در فرآیند خشک شدن انجمادی داروئی، مرحله منجمد سازی یكی از مراحل كلیدی است؛ زیرا این مرحله مرفولوژی ماده منجمد و در نهایت مورفولوژی ماده freeze-dryied (خشك شده انجمادی) را تثبیت می كند. این مرحله دشوارترین مرحله برای كنترل است، چراكه این مرحله مرتبط با فرآیند های هسته بندی (هسته گذاری) است و همچنین در رابطه با اتلاف فعالیت بیولوژیكی پروتئین های داروئی مرحله مخربی است.

در این مقاله داده های اصلی (اورجینال) بدست آ مده با یك BSA (آلبومین سرم گاوی) بر اساس فرمولاسیون استفاده شده برای تثبیت پپروتئین های داروئی در طول فرآیند هایfreeze-drying(خشك سازی انجمادی)آنها، گزارش شده است.

توزیع اندازه و قطرهای میانگین كریستال یخ بوسیله روش میكروسكوپی اپتیكی مسقیم در محفظه سرد برای پارامترهای منجمدسازی مختلف، تعیین شد: اندازه و نوع ویال ها (لوله ای یا قالبی)، ارتفاع پرشدگی، مساحت سطح مقطع ویال، دمای قفسه بارگیری. مشاهده گشت كه توزیع های اندازه كریستال یخ نه تنها به نرخ منجمد سازی بلكه همچنین به اندازه و نوع ویال و نیز به ارتفاع پرشدگی ویال وابسته بود. مشاهده شد كه ویال های قالبی با مقادیر بالاتر ارتفاع پرشدگی، ناهمگنی مورفولوژی ناشی از درجه supercooling بزرگ را كاهش می دهند و توزیع اندازه كریستال یخ همگن تری را موجب می گردند. این رفتار از طریق كاهش اثرات superclooing كه عموما منجر به توزیع های بزرگتر و ناهمگن می شود، توضیح داده شده است.

به علاوه عملیات حرارتی ساده ای می تواند اندازه میانگین كریستال هاییخ را افزایش داده و همگن سازد.

داده های مقاومت انتقال جرم بخار آب در طول فرآیند تصعید تعیین شد و به مقادیر تجربی قطرهای میانگین كریستال یخ كه مسقیما نفوذپذیری لایه خشك را تحت تاثیر قارا می دهد، مرتبط شد. این داده ها بوسیله قوانین انتقال جرم تئوری پخش مولكولی (رژیم Knudsen) تفسیر شد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مواد و روش ها

1-2- مواد

2-2-روش ها

1-2-2-پروتكل منجمد سازی

2-2-2-سیكل خشك سازی انجمادی

3-2-2-میكروسكوپی ِ اپتیكی مستقیم درون محفظه سرد

4-2-2-تعیین مقاومت انتقال جرم

3-نتایج و بحث

1-3-تاثیر پارامترهای انجماد روی توزیع اندازه كریستال یخ

1-1-3-تاثیر نوع ویال

2-1-3-تاثیر ارتفاع پرشدگی روی اندازه میانگین كریستال یخ

3-1-3-تاثیر عملیات حرارتی

4-1-3-تاثیر دمای قفسه بارگذاری

2-3-مورفولوژی لایه freeze-dryied

1-2-3-تخمین قطر میانگین حفره های كیك freeze-dryied

2-2-3-تفسیر و مدل سازی انتقال جرم بخار آب

4-نتیجه گیری

5-مراجع

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Freeze-drying
Freezing
Ice crystals morphology
Pharmaceuticals

ثبت سفارش جدید