Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " استخراج و شناسایی ساختارهای نانوسلولز از لینتر پنبه خام " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استخراج و شناسایی ساختارهای نانوسلولز از لینتر پنبه خام
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Carbohydrate Polymers
سال انتشار
2012
کد محصول
1000262
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
7 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این تحقیق شناسایی نانوسلولز استخراج­شده از لینترهای پنبه است. نانوسلولز توسط میکروسکوپ الکترونی، آنالیز حرارتی، پراش پرتو ایکس، پراکندگی نور و زاویه تماس مورد یررسی قرار گرفت. خواص نانوسلولز تفاوت قابل ملاحظه ­ای با لینتر دارد. هیدرولیز اسیدی که برای استخراج نانوکریستال­ها انجام شد، بلورینگی و آبدوستی را افزایش و ثبات حرارتی را کاهش داده است. به طور میانگین، در اندازه­ گیری با میکروسکوپ، طول نانوکریستال­ها 177 نانومتر، عرض آن­ها 12 نانومتر و نسبت طول به قطر 19 بود. نتایج پراکندگی نور با ابعاد کریستال همسان بود. لینتر پنبه منبعی بالقوه برای کریستال­های نانوسلولز، به خصوص برای استفاده در تولید نانوکامپوزیت­های آبدوست است. استخراج نانوسلولز از پنبه خام نیازی به خمیرکردن ندارد.
فهرست مطالب
1-مقدمه

2- مواد و روش­ها

1-2- ماده خام

2-2- آماده­ سازی نانوویسکرز

3-2- شناسایی شیمیایی

4-2- میکروسکوپ الکترونی

5-2-آنالیز حرارتی

6-2-آنالیز FTIR

7-2- پراش پرتو X

8-2-زاویه تماس

9-2- محاسبه اندازه ذرات و پتانسیل زتا

3-نتایج و بحث

1-3-شناسایی شیمیایی

2-3- میکروسکوپ الکترونی

3-3- آنالیزهای حرارتی و FTIR

4-3- پراش پرتو X

5-3- زاویه تماس

6-3- محاسبه اندازه ذرات و پتانسیل زتا

4-نتیجه­ گیری

 1-مقدمه

لینتر محصول جانبی مهمی در صنعت نساجی است. لینتر پنبه، الیاف کوتاهی هستند که در پروسه نساجی قابل استفاده نیستند. زمانی­که الیاف عادی پنبه در پروسه پنبه پاک ­کنی جدا می­شوند، لینتر، متصل به پوشش دانه باقی می­ماند. دانه پرزدار باید تحت یک پروسه اضافه قرار بگیرد تا به صورت مکانیکی لینتر جدا شود. مقدار لینتر تولیدی در سطح جهان با در نظر گرفتن تولید 42 میلیون تن الیاف بلند در سال 2010، حدود 5/2 میلیون تن است. محصولات معمول تولید شده از لینتر عبارتند از : پنبه جاذب، کاغذهای مخصوص، نیترات سلولز و استات سلولز. در بعضی موارد، لینتر از دانه جدا نمی­شود ( زمانی­که برای روغن­ کشی استفاده می­شود) یا به­ صورت شیمیایی حل می­شود (برای کاشت دانه). تولید نانوسلولز استفاده جالبی از لینتر است. نانوکریستال­های سلولز با قطرهایی بین 2 تا 20 نانومتر و طول­ هایی بین 100 نانومتر تا 1/2 میکرومتر، ویسکرز، نانوویسکرز یا نانوفیبریل نام دارند و از الیاف طبیعی زیادی تولید می­شوند...   

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید