Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " چارچوب مفهومي رابطه مابين شيوه‌هاي مديريت منابع انساني، رضايت شغلي و نقل و انتقال " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چارچوب مفهومي رابطه مابين شيوه‌هاي مديريت منابع انساني، رضايت شغلي و نقل و انتقال
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Economics and Behavioral Studies
سال انتشار
2011
کد محصول
1000304
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
837 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اين مقاله درصدد است تا چارچوبي مفهومي شامل سه شيوه مديريت منابع انساني (HRM) (نظارت، آموزش شغلي، و شيوه‌هاي پرداخت)، رضايت شغلي، و نقل و انتقال، ارائه كرده و روابط مابين اين متغيرهاي را شرح دهد. رضايت شغلي نقش مهمي در نقل و انتقال كاركنان ايفا كرده است چون هنگامي كه رضايت شغلي آنان پايين باشد، منجر به استعفا و كناره‌گيري آنها شده است. اين نتايج نشان مي‌دهند كه شيوه HRM به صورت مثبت و معني‌دار با رضايت شغلي همبستگي دارد. از طرف ديگر، شيوه HRM و رضايت شغلي به صورت منفي و معني‌دار با نقل و انتقال همبستگي دارند. اگرچه، اين نتايج شيوه HRM و رضايت شغلي، پيش‌گويي‌كننده‌هاي قوي براي نقل و انتقال هستند.

1-مقدمه

در مطالعات قبلي، تحقيقات فراواني در مورد رضايت شغلي وجود دارند كه اغلب درباره دو نوع متغير مختلف هستند كه بر روي رضايت شغلي تأثير مي‌گذارند (Steijn، 2002). اول، مشخصات فردي كه به صورت نژاد، جنس، سطح تحصيلات و سن تعريف مي‌شود، از قبيل مطالعه Reiner و Zhao (1990كه تأثير مهم سن را شرح مي‌دهد، درصورتي‌كه Ting (1997) مشخص مي‌كند كه سن و نژاد تأثير وابسته‌اي بر رضايت شغلي مي‌گذارند. از طرف ديگر، در جايگاه دوم در اغلب مطالعات، محيط كار وجود دارد همان‌طور كه بوسيله (Hrzberg 1966) به عنوان تعيين كننده‌ي اوليه رضايت شغلي كاركنان، تاييد شده است. براي مثال، Reiner و (Zhao (1999 از پنج بعد محيط كاري استفاده مي‌كنند؛ انواع مهارت، هويت كاري، اهميت كار، استقلال و بازخورد. اما، مطالعه‌ آنها به‌طور واضح فاقد متغيرهاي وابسته به شيوه‌هاي شخصي در اين دوره است (Steijn، 2002). در سال اخير، ادبيات مربوط به مديريت منابع انساني (HRM) بر عملكرد بالاي شيوه‌هاي سيستم كاري بر روي رضايت شغلي، همچنين عملكرد كارمندان و مشاركت در عملكرد سازمان، تاكيد دارد. رضايت شغلي يك كار مطالعاتي خيلي گسترده‌اي است- وابسته به گرايشات در حوزه‌هاي صنعتي و روانشناسي سازماني، و رفتار سازماني (Spector، 1997). محققات بسياري به شيوه‌هاي مختلف تعريف رضايت شغلي را مشخص كرده‌اند.... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Human Resource Management Practice
Job Satisfaction
Turnover

ثبت سفارش جدید