Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " کاربرد نانو کیتوسان سنتز شده برای بهبود خواص پارچه پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد نانو کیتوسان سنتز شده برای بهبود خواص پارچه پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000323
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله به بررسی سنتز، شناسایی و کاربرد نانو کیتوسان روی پارچه پنبه ­ای پرداخته شده است. سپس پارچه­ های عمل­شده با نانو کیتوسان از نظر خواص ظاهری، استحکام، جذب، سختی، رفتار رنگرزی، بازگشت از چروک و خواص ضد باکتری مورد آزمایش قرار گرفتند. روش هیدرولیز با اسید نیتروز برای تهیه کیتوسان با وزن مولکولی پایین مورد استفاده قرار گرفت. وزن مولکولی با استفاده از ویسکومتر اندازه­ گیری شد. نانو کیتوسان با انعقاد یونی پنتاسدیم تری پلی فسفات و کیتوسان سنتز شد و سپس اندازه ذرات آن مشخص گردید. نمونه­ های پارچه با محلول­های کیتوسان معمولی و نانو کیتوسان به روش پد، خشک کردن و پخت عمل شد. مورفولوژی سطح پارچه­ های پنبه­ای عمل­شده با استفاده از آنالیز SEM بررسی شد. نمونه­ها همچنین رنگرزی شدند و شاخص­های سفیدی، زردی و روشنایی آن­ها ارزیابی شد. مشخص شد که اندازه ذرات کیتوسان و دیسپرسیون آن­ها در محلول تحت تاثیر تغییرات وزن مولکولی است. برداشت رنگ و ثبات شستشویی نمونه­ های عمل­شده نیز بهبود یافت. افزایش در خاصیت ضدباکتری نیز با کاهش اندازه ذرات نانو کیتوسان و زمانیکه با کلوئید نانو نقره جفت شدند مشاهده شد.

1- مقدمه

امروزه انجام عملیات تر روی منسوجات از پروسه­های اولیه گرفته تا تکمیل­های نهایی، روی فناوری­های سازگار با محیط زیست متمرکز شده است. بسیاری از مواد شیمیایی معمول که با محیط زیست سازگاری نداشتند، به وسیله محصولات طبیعی که برای محیط و سلامت انسان بی­خطر هستند جایگزین شده­اند. کاربرد آنزیم­ها در عملیات مقدماتی و زیست پرداخت، استفاده از رنگ­های طبیعی در رنگرزی، استفاده از زیست پلیمرها و مشتقات آن­ها در تولید الیاف و پروسه­های تکمیل و غیره بعضی از این موارد هستند. یکی از این زیست پلیمرها که در سال­های اخیر مورد توجه قرار گرفته کیتوسان است که از دی استیله کردن قلیایی کیتین به دست می­آید.

پیش­ماده کیتین یک پلی­ساکارید حاوی نیتروژن است که از نظر فراوانی دومین زیست پلیمر بعد از سلولز است. این ماده در پوست سخت­پوستان مانند خرچنگ و میگو و همچنین در پوشش محافظ مرجان­ها، ستاره­های دریایی و ماهی­های مرکب وجود دارد. این ماده کاملاً سازگار با محیط زیست و تجدیدپذیر است.... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید