Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " توقف ذره آلفا در یک پلاسمای چگال در حال سوختن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توقف ذره آلفا در یک پلاسمای چگال در حال سوختن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
NUCLEAR FUSION
سال انتشار
1995
کد محصول
1000379
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

فرآیند کندشدن ذرات آلفای 3/5Mev در پلاسمای هسته حرارتی چگال، برپایه یک فرضیه  دی الکتریک کامل است،که هم پاسخ الکترون و هم یون را توصیف می کند. این نشان می دهد که باافزایش چگالی پلاسما ، رفتار تجمعی پلاسما در تعیین اتلاف انرژی ذره آلفا مهم تر می شود. پتانسیل الکترواستاتیکی و توان توقف ذرات آلفا برای سرعتهای ذره ای متفاوت و نسبتهای درجه حرارت Te/Ti  متفاوت،محاسبه می شود. به علاوه pRمحاسبه و با نتایج نظریه های اخیرمقایسه می شوند. نشان داده شده است که مدلهای ذره منفرد، مقادیرpR از آلفای ICFرا تقریبا" 20% بصورت بالا تخمین می زند.

1-مقدمه
مشکل تئوری مربوط به کندشدن محصولات واکنش همجوشی ،یعنی ذرات آلفای
3/5Mev در یک پلاسمای هسته حرارتی DT،از زمان اولین تحقیقات روی تولید انرژی هسته حرارتی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.مرجع [1]یک مقاله کلاسیکی مروری روی برهم کنش ذرات باردار دریک پلاسمای غیرچگال است و این مقاله برای مدت طولانی ارائه شده وهنوز هم برقرار است و پایه بیشتر تحقیقات روی این موضوع است. محاسبات صریح روی اتلاف انرژی یونهای سریع برمبنای تئوری برخورد دوتایی دنبال شده است و در چارچوب رهیافت تجمعی  که در آن نقش مدهای پلاسما به وسیله ذرات سریع برانگیخته می شود،به حساب آورده می شود.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



ALPHA PARTICLE STOPPING

ثبت سفارش جدید