Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فلسفه " با موضوع " نظریه بار مشاهدات و نظریه باری بودن مربوط به سایر فرآیند های علمی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نظریه بار مشاهدات و نظریه باری بودن مربوط به سایر فرآیند های علمی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Philosophy of Science
سال انتشار
2001
کد محصول
1000527
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
81 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

برای بررسی موضوع نظریه بار مشاهدات ادراکی، ما از شواهد روانشناختی و تاریخ علمی استفاده کردیم. این شواهد نشان می دهد که ادرک، یک نظریه بار است، و در زمانی که شواهد ادراکی مبهم و یا تخریب شده اند، و یا زمانی که نیاز به قضاوت های ادراکی دشواری وجود دارد، به شدت متاثر از نظریه بار بودن می باشد.در ادامه در رابطه با مسئله ی متاثر از نظریه بار استدلال می کنیم که به دقت بر روی مسائل تجربه ی ادراکی متمرکز شده اند  و سپس شرح کاملی از فرآیند علمی برای بررسی در مسئله تئوری بار ، با توجه به درک و تفسیر داده ها، تولید داده ها، حافظه و ارتباطات علمی اراده می کنیم و سپس نتیجه می گیریم که شواهد نظریه بار نمی تواند به شمارش نسبی دانش علمی هدایت شود.

1-مقدمه

یکی از مسائل مکرر در فلسفه علم، تجزیه و تحلیل این امکان است که نظریه های علمی مشاهدات علمی را تحت تاثیر قرار داده اند. هانسون( 1958) و کوهن (1962) استدلالات بسیار تاثیرگذاری را ایجاد کرده اند که نظریه ها بر روی مشاهدات تاثیر می گذارد. اخیرا چرچ لند( 1979،1988) و فلورد (1984،1988) نیز این مسئله را بررسی کرده اند.  چرچ لند فرم قویی از  نظریه بار را استدلال کرد، در حالی که فودر استدلال کرد که ادراک بصری، مدولار است و این که باورهای نظری در سطح بالا بر ماژول ادراکی نفوذ ندارد.

همه ی بحث ها، یک رویکرد تابعیت به موضوع نظریه بار دارند. کار اخیر هانسون و کوهن به شدت متکی بر کار تجربی از روانشناسی گشتالت و « نگاه جدید» در ادراک( به عنوان مثال، برونر و پستچی 1949)هستند. بحث بین چرچ لند و فودر در کار اخیرشان در روانشناسی شناختی و علم اعصاب مورد استفاده قرار گرفت. یکی از اهداف مقاله حاضر بررسی وضعیت بازی در مورد این مسائل در روانشناسی شناختی فعلی است. با این حال، در بررسی این مسائل از نقطه نظر روانشناسی علم، ما به این باور رسیده ایم که این بحث بیش از حد در مورد مسئله ( تصویری) تمرکز، متمرکز شده است. با توجه به سابقه ی طولانی فلسفه، بر نقش تجربه های بصری در تعیین اعتقادات، که چرا این حوزه مورد جدل بوده است، تاکید شده است . با این حال، برای ما این طور به نظر می رسد که اگر هدف درک این فرآیند علمی باشد، آنگاه ما به یک دیدگاه بسیار گسترده تری از کار دانشمندان نیاز داریم و نه فقط این که در مورد این مسئله از مشاهدات ادراکی پیرامون پدیده های علمی تمرکز کند. بنابراین در این مقاله ما مسئله ی تاثیر نظریه بر روی : 1) ادراک 2 ) توجه 3) تفسیر داده ها 4) تولید داده ها 5) حافظه و 6) ارتباط علمی، را بررسی می کنیم..... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فلسفه در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فلسفه در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



theory ladenness of observation
theory ladenness of the rest

ثبت سفارش جدید