Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " ارزیابی چند بعدی عملکرد سازمانی: یکپارچه سازی BSC و AHP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی چند بعدی عملکرد سازمانی: یکپارچه سازی BSC و AHP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Business Research
سال انتشار
2012
کد محصول
1000627
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
593 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اندازه گیری عملکرد سازمانی یک فرایند پیچیده ای است با توجه به اینکه عملکرد بخودی خود یک پدیده چند وجهی است که عناصر اجزای آن ممکن است متمایز از اولویت های مدیریتی و یا حتی متقابلاً متناقض باشند. این مقاله یک شرکت مخابراتی برزیلی را برای بررسی و بیان ادغام دو روش کارت ارزیابی متوازن (BSC) (که یک چارچوب چشم انداز متعدد برای ارزیابی عملکرد است) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) (که ابزاری برای تصمیم گیری در جهت اولویت بندی دیدگاه های عملکرد چندگانه و شاخص ها و برای ایجاد یک استاندارد واحد برای رتبه بندی گزینه ها می باشد)، ارائه می کند.(در این مورد، عملکرد واحدهای عملیاتی). روش تعامل و تکرار به همراه یک رویکرد برای توافق ساخت در میان مدیرانی است که به ایجاد مقادیر اولویتی برای ابعاد عملکرد و شاخص های مربوطه میپردازد. این مقاله مزایا و معایب طراحی این روش را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-چارچوب نظری

3-روش ها و داده ها

4-کاربرد فرایند سلسله مراتب تحلیلی

5-نتیجه گیری

1-مقدمه

سازمان ها برای منابع و مشتریان به رقابت می پردازند و باید به نحوی نتایج حاصل از تصمیمات و اقدامات خود را ارزیابی کنند. عملکرد سازمانی به هیچ وجه یک پدیده ساده نیست، بلکه یک مفهوم پیچیده و چند بعدی است. کامرون اظهار میدارد که عملکرد سازمانی ذاتاً متناقض است، زیرا زمانی که یک چشم انداز عملکرد خوبی را نشان دهد، چشم انداز دیگر ممکن است نتیجه عکس را نشان دهد. اغلب اوقات شاخص عملکرد تنها می تواند در هزینه های دیگری بهبود یابد . علاوه بر این، افراد ممکن است سلایق متفاوتی در مورد جنبه های مربوط ای داشته باشند که با تعریف و ارزیابی عملکرد رابطه زیادی دارند و به عنوان یک نتیجه، ممکن است که نسبت به مقیاس هایی که مورد استفاده قرار میدهند، سطح اهمیت تعیین شاخص ها، و چگونگی تفسیر نتایج با هم به توافق نرسند. با توجه به پیچیدگی این پدیده، محققان متعددی کاربرد دیدگاه های مختلف و مقیاس های متعدد در عملکرد سازمانی را مورد حمایت قرار میدهند. کاپلان و نورتون یک چارچوب مفهوم و اندازه گیری عملکرد، کارت ارزیابی متوازن (BSC) را گسترش دادند که به صراحت شامل ابعاد مختلفی از عملکرد است. اگر چه دیدگاه ها و مقیاس های چندگانه ممکن است ارائه بهتری از ماهیت چند وجهی این پدیده داشته باشند، ولی با برخی مشکلات مواجه خواهند شد : (1) نیازممکن به اختصاص نا برابر اولویت ها به چشم اندازها و شاخص های عملکرد در هر چشم انداز، (2) نیاز به حساب کاربری برای نتایج متقابلا ناسازگار (3) نیاز به طراحی یک متریک جامع که به نحوی کل داستان موفقیت را خلاصه میکند (یا شکست آن). یکی از روش هایی که می تواند مسائل پیچیده یک سیستم متعادل ارزیابی عملکرد را در دست گیرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) است که، توسط Saaty توسعه یافته است. AHP متکی بر دانش تصمیم گیرندگان و نظرات ابراز شده به منظور ایجاد یک ساختار از اهداف سازمان یافته بطور سلسله مراتب، معیارها و گزینه های تصمیم گیری است. بر اساس اینکه تصمیم گیرندگان به صراحت اولویت را در سراسر معیار ها بیان میکنند، AHP یک رتبه بندی از گزینه ها را با توجه به اهداف ایجاد کرده و نشان می دهند که تا چه حد هر یک جایگزین بهتر (یا بدتر) از دیگری است. هدف اصلی از مطالعه حاضر، نشان دادن برنامه در یک محیط کسب و کار در زندگی واقعی از یک رویکرد یکپارچه است که دو چارچوب نظری : دیدگاه چند بعدی بر سنجش عملکرد (در این مورد، BSC) و رتبه بندی چند بعدی گزینه های تصمیم گیری را به منظور ارزیابی مقایسه ای عملکرد زیرواحدهای اجرایی در داخل سازمان ادغام میکند ....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید