Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
676,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " اثر ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی روی خواص نخ پلی استر ورتکس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی روی خواص نخ پلی استر ورتکس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe
سال انتشار
2013
کد محصول
1000694
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
956 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

خواص نخ ورتکس تولید شده از الیاف پلی ­استر با ظرافت و سرعت­ های ریسندگی مختلف بررسی شده است. الیافی با 4 ظرافت مختلف (9/0، 1/1، 3/1 و 5/1 دسی تکس) برای تولید نخ­ های پلی­ استر ورتکس 20 تکس با 5 سرعت ریسندگی مختلف (380،360،340،320 و 400 متر بر دقیقه) مورد استفاده قرار گرفت و سپس این نخ­ها از نظر خواص مرتبط با نایکنواختی، استحکام کششی و پرزینگی مورد آزمایش قرار گرفتند. از روش­های رگرسیون چند متغیره خطی برای برآورد ویژگی­ های کیفی نخ استفاده شد. ملاحظه شد که ظرافت الیاف و سرعت ریسندگی تاثیری در استحکام کششی نخ ورتکس ندارد. نایکنواختی نخ برای الیاف ضخیم­تر (5/1 دسی تکس) بیشترین و برای الیاف ظریف­تر (9/0 دسی تکس) کمترین است. کمترین مناطق نازک برای الیاف 9/0 دسی تکس مشاهده شد. شاخص پرزینگی (H) تا رسیدن ظرافت به 1/1 دسی تکس کاهش یافته و با ظریف­تر شدن بیش از این مقدار افزایش می­یابد. با این حال، پرزینگی Zweigle (1 میلی­متر) با ظریف­تر شدن الیاف کاهش می­یابد. سرعت ریسندگی ورتکس تنها روی مقادیر پرزینگی تاثیرگذار است.

1-مقدمه

اخیراً صنعت نساجی توجه خود را روی قابلیت تولید بیشتر، مصرف انرژی کمتر و نیاز کمتر به کارگر متمرکز کرده است. ریسندگی ورتکس امکان تولید نخ­ هایی با ساختار مشابه نخ رینگ را با ترکیبی از الیاف مغذی و الیاف پیچیده­ شده به دور آن فراهم می­کند. ویژگی­های مکانیکی نخ­های تولید شده از الیاف کوتاه تحت تاثیر ساختار نخ قرار دارد که به وسیله آرایش الیاف در سطح مقطع نخ تعیین می­شود. ویژگی­های بسیاری مانند استحکام کششی، ازدیاد طول تا پارگی، پرزینگی و نایکنواختی نخ­های ریسیده شده، به توزیع الیاف در امتداد سطح مقطع بستگی دارد. آرایش الیاف و توزیع آن­ها تا حد زیادی تحت تاثیر تعداد الیاف موجود در سطح مقطع است که توسط ظرافت الیاف انتخاب شده تعیین می­شود. کارهای زیادی در زمینه آرایش الیاف در نخ ورتکس انجام شده است، اما هیچ کدام از آن­ها به بررسی اثر سرعت ریسندگی و ظرافت الیاف روی ساختار و ویژگی­های کیفی نخ­های پلی­ استر ورتکس نپرداخته است. کسب اطلاعات مربوط به ظرافت و طول الیاف و همچنین سرعت ریسندگی ورتکس و خواص نخ نیاز به بررسی­ های اصولی دارد.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید