Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " میکروساختار یک سوپرآلیاژ آزمایشی نیکلی تحت شرایط گوناگون ریخته گری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
میکروساختار یک سوپرآلیاژ آزمایشی نیکلی تحت شرایط گوناگون ریخته گری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Materials Science and Engineering A
سال انتشار
2010
کد محصول
1000757
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تاثیر پارامترهای ریخته گری (قالب ریزی) نظیر گرمادهی زیاد گدازه  و آهنگ انجماد  بر میکروساختار یک سوپرآلیاژ آزمایشی مبتنی بر نیکل (که بوسیله ذوب در خلا ساخته شده) و نیز روشهای ریخته گری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان می دهند که میکروساختار قالب این آلیاژ شامل ماتریس درختی  ،  بین درختی ، فاز ، کربیدهای MC و فازهای مینور در نواحی بین درختی می شود. تحلیل های DSC علاوه بر SEM وEDS  ثابت کردند که فاز گره دار  که در فاز مینور یافت می شود برابر فاز σ است، درحالیکه ملاحظه شد فاز η به دو شکل انجماد می یابد؛ بصورت صفحه مانند و شکل چهارگوش. کسر حجمی (Vf) فازهای σ و η با افزایش گرمادهی گدازه و نیز کاهش آهنگ سرد شدن انجماد، افزایش می یابد. بعلاوه، Vf مربوط به  بین درختی با آهنگ انجماد بیشتر و دمای کمتر گدازه، افزایش می یابد. مشاهده گردید که دمای بالاتر گرم کردن گداز، اندازه شاخه های  اولیه را افزایش می دهد؛ با این حال آهنگ انجماد بیشتر، آن را کاهش می دهد.

1-مقدمه 

سوپرآلیاژ نیکلی مانند IN738LC و GTD111 بوسیله جنرال الکتریک برای استفاده در ساخت تیغه های اولیه توربین های گازی قدرتمند (بیش از 125 MW ) ایجاد شد. این تیغه ها در شرایط بحرانی خزش، خوردگی و فرسودگی به مدت بیش از 70000 ساعت کار می کنند. این آلیاژ شامل عناصر مقاومی مانند Mo، W، Ta،Cr  و  Coمی شوند که از خوردگی های داغ موضعی جلوگیری می کنند.

علی رغم نقش مهم اکثر سوپرآلیاژهای نیکلی در کارایی در دمای بالا، داده های اندکی درباره میکروساختار و ویژگی های موادی گزارش شده اند، بنابراین یک توصیف کامل از تاثیر پارامترهای ریخته گری بر آلیاژهای نیکلی لازم می باشد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 



این مقاله ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Polycrystalline Ni base superalloy
Casting
Melt superheat
Solidification cooling rate

ثبت سفارش جدید