Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " شبیه سازی کامپیوتری و بررسی تجربی درباره انحراف و خمیدگی ماشین کاری ناشی از تنش های جزئی اولیه در قطعات هوافضایی با دیواره نازک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی کامپیوتری و بررسی تجربی درباره انحراف و خمیدگی ماشین کاری ناشی از تنش های جزئی اولیه در قطعات هوافضایی با دیواره نازک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Int J Adv Manuf Technol
سال انتشار
2007
کد محصول
1000770
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

قطعات هوافضایی با دیواره نازک ساختار پیچیده و دقت بالایی دارند. فاکتورهایی نظیر تنش جزئی اولیه (اصلی) ، تعمیر و ماشین کاری ممکن است موجب شوند تا قطعات با استحکام و سختی کم به آسانی تغییرشکل یابند که پیش بینی و کنترل آن برای کارصنعتی معمول، دشوار خواهد بود.  بخصوص برای ماشین کاری قطعات هوافضایی بزرگ، تنش جزئی اولیه، تاثیر زیادی بر انحراف و خمیدگی ماشین کاری دارد. در این مقاله، یک مدل المان محدود از تنش جزئی اولیه تولید گردیده تا انحراف مربوط به ماشین کاری قطعات هوافضایی با دیواره نازک، تحلیل شوند. نتایج شبیه سازی تقریبا در توافق با نتایج تجربی بودند. در آخر، مقاله روش های بهبود مربوط به کنترل انحراف حاصل از تنش باقی مانده اولیه را در حین فرآیند ماشین کاری واقعی، مطرح می نماید.

1-مقدمه

در فرآیند ماشین کاری قطعات سازه های هوافضایی، همواره از وقوع انحرافات و خمیدگی ها جلوگیری می شود. بنابراین، در حال حاضر در طی فرآیند واقعی تولید، برخی معیارهای کارصنعتی بر اساس تجربه عملی و کار ماشین کاری تخصصی در نظر گرفته می شوند تا از انحرافات بزرگ و مشکلات غیرقابل قبول اجتناب شود. با این همه، این کار به یک فرآیند تخصصی پیچیده، افزایش مدت زمان تولید، هزینه زیاد و اختلاف زیاد بین تاثیر و هدف پیش بینی شده می انجامد (1). بخصوص وقتی ضخامت برخی از سازه های هوافضایی به نازکی 5/1 تا 3 میلی متر می رسد، استحکام و سختی بسیار کم خواهد شد و به سادگی موجب انحراف در فرآیند ماشین کاری می شود.

در حال حاضر، تحقیق درباره انحراف قطعات سازه های هوافضایی در حین فرآیند ماشین کاری انجام گرفته است. برای حل مشکلات ناشی از استحکام قطعات با دیواره نازک، یک مدل تحلیلی منعطف و جدید برای نیرو (با مولفه های کم) که برای پیش بینی خطای ماشین کاری استاتیک مناسب است، پیشنهاد می شود (2و3). برخی تحقیقات، یک متدولوژی ترکیبی جدید را برای مدلسازی و پیش بینی خطاهای سطحی حاصل از انحرافات در طی ماشین کاری قطعات با استحکام کم مطرح می کنند (4). یک مدل مکانیکی ارائه گردیده است که برای مدلسازی با استفاده از روش المان محدود، نیروی برشکاری را با مدلی برای کاتر و خمیدگی قطعه تلفیق می کند (5).

اگرچه این بررسی ها مشکلات ناشی از انحراف کاتر را برطرف می کنند و دقت ماشین کاری را افزایش می دهند، ولی آنها مشکل انحراف کامل و موضعی ماشین کاری را که ناشی از تنش جزئی اولیه است، حل نمی نمایند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Aerospace
Deflection prediction
Original residual stress
Simulation

ثبت سفارش جدید