Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " محک زنی استراتژیک سرمایه فکری (SBIC)/مدیریت استراتژیک سرمایه فکری /روش شناسی و سیستم اطلاعات استراتژیک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
محک زنی استراتژیک سرمایه فکری (SBIC)/مدیریت استراتژیک سرمایه فکری /روش شناسی و سیستم اطلاعات استراتژیک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of I-KNOW ’04 Graz, Austria, June 30 - July 2, 2004
سال انتشار
2004
کد محصول
1000795
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
424 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطابق با دیدگاه مبتنی بر منبع و دیدگاه مبتنی بر فعالیت ، برتری های رقابتی پایدار ، عمدتاً به دلیل دانش اصلی می باشند که همراه با منابع ملموس و بویژه غیر ملموس ، محصولات و خدمات رقابتی را از طریق فعالیت های مناسب و فرآیند های زنجیره ارزش توسعه می دهند . محک زنی استراتژیک سرمایه فکری ، روش شناسی مدیریت استراتژیک مبتنی بر دانش می باشد و چهارچوب سیستم اطلاعات که ترسیم میل مستقیم هر دو چشم انداز ذکر شده را می سازد و تلاش می کند تا تحلیل SWOT استراتژیک کلاسیک را اصلاح نماید . مقاله پیشرو به دقت IICBS (یکی از دو نوع SBIC )را توضیح می دهد و منافع اصلی را نشان می دهد که قرار است از بکارگیری سیستماتیک IICBS بدست آید . محک زنی استراتژیک سرمایه فکری در بیش از 40 شرکت اروپایی تست شده است و با موفقیت به اجراء د رامده است .

1-مقدمه

ادبیات مدیریت استراتژِک فعلی به شدت از دیدگاه مبتنی بر منبع حمایت می کند . این چشم انداز تاکیددارد که در زمان های تلاطم و در زمان های تغییر سریع در فناوری و در نیاز های مشتری و صنعت ، برتری های رقابتی پایدار عمدتاً به دلیل منابع یا قابلیت های شرکت می باشند . به طور تخصصی تر ، چنین برتری هایی با قایبلیت های اصلی مرتبط می باشند که در عمل با شایستگی های اصلی یا دانش اصلی شباهت دارند . اما دیدگاه مبتنی بر منبع به طور کامل توضیح نمی دهد که چگونه منابع نادر را برای خلق ارزش برتر بکار ببریم چون این دیدگاه فقط بر چیزی تمرکز می کند که شرکت دارد . دیدگاه مبتنی بر فعالیت ، به عنوان چشم انداز تکمیلی مورد نیاز می باشد چون بر آنچه شرکت انجام می دهد ، تمرکز می کند . به طور مختصر ، در  اقتصاد مبتنی بر دانش ، برتری های رقابتی عمدتاً به دلیل دانش اصلی می باشند که همراه با منابع ملموس و ناملموس (بویژه ناملموس ) ، محصولات و خدمات رقابتی را از طریق فعالیت ها و فرآیند های مناسب در زنجیره ارزش توسعه می دهند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.




این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




strategic management
information systeme knowledge
core competencies
intellectual capital


ثبت سفارش جدید